قانون‌گذار اروپایی دروغ‌گویی غرب درباره ایران را برملا کرد+ فیلم

نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا با رسوا کردن سران غربی از جمله نخست‌وزیر کانادا به‌دلیل دروغ‌گویی درباره اغتشاشات در ایران، گفت هیچ کشوری با اینگونه آشوب‌ها مماشات نمی‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «میک والاس» نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا از دروغ‌گویی و تبلیغات منفی رسانه‌ها و سران کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران و حمایت از اغتشاشات، شدیداً انتقاد کرد.

والاس بامداد پنجشنبه با به اشتراک گذاشتن بخشی از صحبت‌هایش در جلسه پارلمان اروپا، گفت: «هفته قبل تعدادی از اعضای پارلمان اروپا، اعضای سرویس خارجی اروپایی و حتی برخی سران کشورهای جهان به بیان اطلاعات نادرست درباره ایران پرداخته و مدعی شدند دولت ایران تصمیم گرفته ۱۵ هزار معترض را به اعدام محکوم کند».

وی با تاختن به «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا و رسوا کردن دروغ‌گویی‌های وی، توضیح داد: «وقتی که این دروغ (محکومیت ۱۵ هزار نفر به اعدام) برملا شد، نخست‌وزیر کانادا توئیت خود را حذف کرد! اما هیچ عذرخواهی انجام نداد»

این قانون‌گذار اروپایی نمونه‌ای دیگر از دروغ‌گویی‌های رسانه‌ها و مقامات کشورهای غربی را اینگونه بیان کرد: «[می‌گویند] تظاهرات مسالمت‌آمیزی در جریان است. ایرانی‌های بسیاری ناعادلانه زندانی شده‌اند و باید آزاد گردند. تعداد بسیار زیادی [از معترضان] هم در سرکوب خشونت‌آمیز کشته شده‌اند».

والاس اما درباره واقعیت اغتشاشات و آشوب‌ها در ایران تصریح کرد: «خشونت و قتل‌های بسیاری توسط برخی معترضان انجام شده، خسارت و آسیب‌های زیادی [به اموال عمومی] وارد گردیده، چیزی که در هیچ جایی با آن مماشات نمی‌شود».

 

 

وی با اشاره به اظهارات «جان بولتون» مشاور امنیت ملی سابق آمریکا که اذعان کرده بود اغتشاشگران در ایران در حال دریافت سلاح از طریق منطقه کردستان عراق هستند، گفت: «ایران مورد حمله قرار گرفته است. حملات رسانه‌ای هم شدید است».

نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا ادامه داد: «کارزار بی‌ثبات سازی و پروپاگاندا [علیه ایران]، عملیات تغییر حکومت سوریه را به یادها باز می‌گرداند. کسانی که از انقلاب کذایی سوریه حمایت کردند، چیزی درباره ویرانی کنونی سوری نمی‌گویند».

والاس درباره سوریه و حامیان اغتشاشات در ایران اظهار داشت: «[سوریه] به‌طور غیرقانونی اشغال شده، تا حد مرگ تحریم شده، میلیون‌ها نفر از مردم آن آواره گشته و صدها هزار تن نیز قربانی شده‌اند. آیا این چیزی است که شما برای ایران می‌خواهید؟!»

پیش از این، «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران با بیان اینکه واشنگتن روی اغتشاشات و آشوبگران در ایران تمرکز کرده، گفته بود فعلا سیاست تحریم و فشار بر تهران را ادامه می‌دهند. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/خ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه