خبر خوب| آغاز ساخت پایگاه امداد و نجات در محور نهبندان - زابل

عملیات اجرایی احداث پایگاه امداد و نجات هلال احمر در محور نهبندان - زابل با حضور استاندار خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی که روز پنجشنبه برای دیدار با مردم و بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی به شهرستان نهبندان سفر کرده است در مراسم کلنگ‌زنی این پایگاه امداد و نجات بین شهری در طبسین علیا حضور یافت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی در این مراسم گفت: هدف از اجرای این پروژه، پاسخگویی به نیاز حوادث جاده‌ای محور نهبندان - زابل با توجه به نبود پایگاه در این محور و نیز امدادرسانی به حوادث طبیعی و غیرطبیعی روستاهای همجوار و حاشیه مرز است.

محمدعلی کاوسی افزود: این پروژه با زیربنای ۱۳۰ متر مربع در زمینی به مساحت هزار و ۲۳۷ متر مربع اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، قرار است این پایگاه امداد و نجات طی یک سال به بهره‌برداری برسد و چهار نیروی امدادگر در این پایگاه مستقر خواهند شد.

این مراسم با حضور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه و فرماندار نهبندان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی برگزار شد.

استاندار خراسان جنوبی امروز با حضور در منطقه معدن حاجات شهرستان نهبندان از پروژه چاه عشایری بازدید کرد.

تاکنون برای حفر و اجرای عملیات لوله‌گذاری، پمپاژ و شبکه برق این پروژه، ۱۷ میلیارد ریال هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود خرید تجهیزات و منصوبات، ساخت منبع ذخیره، حصار کشی و ایجاد راه دسترسی برای تکمیل پروژه ۲۴ میلیارد ریال اعتبار نیاز داشته باشد.

قناعت در ادامه برنامه‌های حضور در شهرستان نهبندان با هدف بررسی وضعیت موجود و اطلاع از میزان فعالیت بازارچه مرزی دوکوهانه در نقطه صفر مرزی از این مجموعه بازدید کرد.

بازارچه مرزی دوکوهانه سال ۱۳۷۹ افتتاح شد و زیرساخت‌های اولیه برای فعالیت در مرز مشترک با افغانستان را دارد.

استاندار با همراهی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، فرمانده مرزبانی استان، امام جمعه و فرماندار نهبندان و جمعی از مدیران استانی و شهرستانی با مرزبانان نیز دیدار کرد و به آنان خداقوت گفت.

وی همچنین با حضور در روستاهای دغال و بندان ضمن گفت و گو با مردم و عشایر، مسائل و مشکلات این مناطق را از نزدیک بررسی کرد.

دیدار استاندار خراسان جنوبی با خانواده شهید غلامعلی‌نژاد در بندان از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه بود که با همراهی جمعی از مسوولان انجام شد.

سروان شهید علیجان غلامعلی‌نژاد متولد ۱۳۴۵ روستای بندان از توابع بخش مرکزی شهرستان نهبندان است که ۲۹ اردیبهشت ۸۹ در درگیری با اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر در محور نهبندان- زابل مصدوم شد و در خرداد همان سال به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

استان خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان نهبندان در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بیرجند است.

پایان پیام/۳۶۳۵

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه