استاندار خراسان‌جنوبی: 17 میلیارد تومان برای مناطق مرزی نهبندان اختصاص می‌یابد

استاندار خراسان جنوبی در دیدار با عشایر و مرزنشینان بندان شهرستان نهبندان گفت: بیش از ۱۷ میلیارد تومان برای تکمیل، تجهیز چاه آب شرب و لوله کشی، اصلاح و مرمت بازسازی فاضلاب، جاده، احیای قنوات و انتقال آب، احداث جاده‌های بین مزارع و تامین علوفه روستاهای شهرستان نهبندان اختصاص می‌یابد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بیرجند، جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران از اتخاذ تصمیمات گره‌گشا برای عشایر در سفر به شهرستان نهبندان خبر داد و افزود: سفر امروز در پی دعوت عشایر در سفر هفتم شهریور ماه انجام شد که خوشبختانه مصوبات خوبی هم به همراه داشت.

وی بیان کرد: بازدید از بازارچه مرزی دوکوهانه، پاسگاه‌های مستقر در نوار مرزی، روستاهای دغال، چاه شند، بندان و معدن حاجات و نیز سد تغذیه‌ای بندان همچنین کلنگ‌زنی پایگاه امداد و نجات هلال احمر از جمله برنامه‌های این سفر بود.

قناعت به تشریح مصوبات این سفر پرداخت و گفت: به جهت تکمیل و تجهیز چاه آب شرب معدن حاجات یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شد.

وی از اختصاص ۵۰۰ میلیون تومان برای اصلاح، مرمت و بازسازی مجتمع آبرسانی طبسین خبر داد و افزود: با توجه به مشکل مردم روستای کوه لوله در زمینه تردد، مبلغ یک میلیارد تومان هم برای باز کردن گذر تردد و تسهیل مسیر رفت و آمد مردم این روستا در نظر گرفته شد.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده برای اجرای پروژه لوله‌گذاری و کانال‌کشی رودخانه بندان به طول چهار کیلومتر گفت: با عنایت به درخواست اهالی، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان اعتبار هم برای اجرای کانال‌های انتقال آب و جاده‌های بین مزارع شهرستان نهبندان اختصاص یافت.

وی از دغدغه دامداران منطقه در تامین علوفه گفت و تصریح کرد: برای رفع این مشکل، تامین نهاده‌های تلفیقی را برای دام سبک منطقه در نظر گرفتیم که تا ۲ هفته آینده توزیع آن آغاز خواهد شد.

قناعت از اختصاص ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات ویژه دام عشایر در سطح استان و به ازای هر دام سبک ۷۰۰ هزار تومان و هر دام سنگین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نیز خبر داد.

وی ادامه داد: برای تامین علوفه دام عشایر این منطقه، سه میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه به شرکت عشایری تزریق می‌شود تا با محوریت جهاد کشاورزی و بنیاد علوی در اختیار متقاضیان قرار گیرد.

استاندار خراسان جنوبی گفت: برخی مشکلات مطرح شده نیاز به نشست‌های تخصصی و کارشناسی با حضور دستگاه‌های متولی دارد که پیگیری خواهد شد.

پایان پیام/۳۶۳۵

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه