افتتاح ۲۲۳ کلاس درس طی سال تحصیلی جدید در خراسان‌شمالی/ وجود یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس دو نوبته در استان

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی گفت: در آغاز سال تحصیلی جاری ۵۸ پروژه با ۲۲۳ کلاس درس در سطح استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از بجنورد، امین فلاح کوشکی، مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی ظهر امروز در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز خراسان شمالی اظهار کرد: جشنواره خیران مدرسه ساز با رویکرد تکمیل پروژه های نیمه تمام دولتی در حالی آغاز شد که در جشنواره هشتم سال ۸۵ مجموعه تعهدات خیران در استان سه میلیارد ریال بوده این در حالی است که طی یک سال اخیر این تعهدات بالغ بر ۴۴۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۰ پروژه آموزش و پرورش که در مهرماه سال جاری به بهره برداری رسید، با مشارکت خیران بوده است، گفت: در آغاز سال تحصیلی جاری ۵۸ پروژه با ۲۲۳ کلاس درس در سطح استان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۳۰ میلیارد تومان افتتاح شد.

مدیرکل نوسازی مدارس خراسان شمالی افزود: در حال حاضر ۵۲ پروژه با ۲۰۸ کلاس در دست اقدام است که ۷۴ میلیارد تومان تامین اعتبار این پروژه ها با تعهد خیران است.

مدیرکل امور نوسازی مدارس خراسان شمالی اضافه کرد: علی رغم تمام تلاش ها و توجه در جهت زیرساخت های آموزش و پرورش با کمک خیران و افزایش سرانه فضای آموزشی از ۴.۷ مترمربع به ۵.۳ متر مربع همچنان در مرکز استان سرانه فضای آموزشی ۴.۳ متر مربع است که نیازمند احداث ۵۳ هزار مترمربع برای رسیدن به میانگین کشوری است.

فلاح کوشکی خاطرنشان کرد: در خراسان شمالی بیش از ۱۵۰ مدرسه با یک هزار و ۵۰۰ کلاس درس دو نوبته وجود دارد که در تلاش هستیم با کمک خیران این مدارس دو نوبته حذف شوند.

پایان پیام/آ

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه