بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله در 102 مدرسه زنجان برگزار شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان گفت: بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی با شعار«مدرسه ایمن – جامعه تاب آور» در 102 مدرسه این استان برگزار شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از زنجان، سید قاسم موسوی، مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان روز سه شنبه در حاشیه مانور زلزله در مدرسه متوسطه اول پسرانه دولتی علامه طباطبایی ناحیه 2 زنجان اظهار داشت: مدرسه ایمن، مانور، جامعه تاب آور، هشدار و زلزله امروز بار آموزشی را برای دانش آموزان داشت که انتظار می‌رود این آموخته‌ها را با خانواده نیز تمرین کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان افزود: هیچ نقطه ای در کره زمین مصون از وقوع زلزله نیست و در سطح کشور نیز روزانه این حادثه اتفاق می‌افتد.

وی با بیان اینکه بر اساس آمار مدیریت بحران استان از ابتدای سالجاری تاکنون چهار هزار زلزله در سطح کشور روی داده است، ادامه داد: با مطالعه سایت‌های زمین شناسی و زلزله این تعداد حوادث را مشاهده خواهیم کرد و با توجه به اینکه شدت و بزرگی این زلزله ها کم است قابل احساس نیست.

موسوی تاکید کرد: اما گاهی ممکن است شدت آن بیشتر شده و در ساعت‌هایی از شبانه‌روز اتفاق افتد که در مدرسه یا منزل باشیم  که نیاز است آموزش های انجام شده در خصوص پناه‌گیری و خروج اضطراری در زلزله رعایت شود و امسال مانور زلزله در مدارس استان 24 سال است که اجرا می‌شود.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه دانش آموزان علاقمند می توانند در کلاس‌های آموزشی  امداد و نجات هلال احمر در سرتا سر استان شرکت کنند و علاوه بر این با مراجعه به سایت آموزشی خادم از این آموزش ها بهره مند شوند، تصریح کرد: علاوه بر این دانش‌آموزان می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع اعضا و داوطلبان عضو جمعیت هلال احمر استان زنجان شوند.

وی با بیان اینکه حدود 12 هزار نفر عضو در حوزه جوانان در جمعیت هلال احمر استان داریم، خاطرنشان کرد: این تعداد از اعضا در برنامه های مختلف در ارائه خدمات بشردوستانه به هموطنان فعالیت دارند.

پایان پیام/ع

 

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه