تأکید رئیس قوه قضاییه برای انسجام بیشتر در امور تقنینی و نظارتی

رئیس دستگاه قضا توصیه‌هایی تخصصی و کاربردی را درخصوص پیوستگی و انسجام مضاعف امور تقنینی، نظارتی، حقوقی و قضایی خطاب به نمایندگان مجلس مطرح کرد.

به گزارش گروه قضایی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، در راستای سلسله نشست‌های مستمر و هم‌اندیشانه ریاست قوه قضاییه و مسئولان عالی دستگاه قضا با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای به همراه هیئت عالی قضایی در صحن خانه ملت حضور یافت و نشستی غیر رسمی را با نمایندگان مردم در مجلس برگزار کرد.

در این نشست، علاوه بر رؤسای قوای مقننه و قضائیه، تعدادی از نمایندگان مجلس و اعضای شورای عالی قوه قضاییه به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود در باب مسائل مختلف کشور و موضوعات فی‌مابین پرداختند.

رئیس دستگاه قضا نیز در این نشست طی سخنانی به مسائل و موضوعات اولویت‌دار کشور پرداخت و از ضرورت تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر قوای سه‌گانه برای جامه عمل پوشاندن به این اولویت‌ها سخن گفت و توصیه‌هایی تخصصی و کاربردی را درخصوص پیوستگی و انسجام مضاعف امور تقنینی، نظارتی، حقوقی و قضایی خطاب به نمایندگان مجلس مطرح کرد.   

شایان ذکر است، در طول ۱۷ ماه اخیر که حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای تصدی ریاست دستگاه قضا را برعهده دارد، بیشترین نشست‌ها و بالاترین میزان تعامل میان دو قوه قضاییه و مقننه برقرار بوده است؛ به گونه‌ای که طی این مدت بالغ بر سه جلسه مشترک اعضای شورای عالی قوه قضاییه و نمایندگان مجلس، ۱۴ جلسه رئیس دستگاه قضا با کمیسیون‌‌ها و فراکسیون‌های مجلس و همچنین ۴۲ نشست نمایندگان مجلس با مدیران عالی قضایی برگزار شده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه