سیاستمدار آلمانی: هیچ جایگزینی برای گاز روسیه وجود ندارد

سیاستمدار آلمانی با اشاره به قرارداد گازی برلین با قطر گفت: «دولت آلمان قرارداد ال ان جی با قطر را جشن می‌گیرد اما این تنها معادل 3 درصد مصرف آلمان است و هنوز هیچ جایگزین واقعی برای گاز روسیه وجود ندارد.»

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از راشاتودی، کلاووس ارنست، سیاستمدار چپ‌گرای آلمان و رئیس کمیته انرژی بوندستاگ هشدار داد: آلمان حتی پس از انعقاد قرارداد گازی با قطر همچنان هیچ راهی برای جایگزینی کامل گاز روسیه ندارد.

قطر دیروز اعلام کرد که یک قرارداد گازی 15 ساله با آلمان منعقد کرده است که بر اساس آن سالانه 2 میلیون تن LNG به آلمان تحویل می‌دهد و این قرارداد از سال 2026 آغاز خواهد شد.

این سیاست‌مدار آلمانی در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «دولت فدرال قرارداد LNG در قطر را جشن می‌گیرد و به این ارقام می‌بالد اما واقعیت این است که 2 میلیون تن LNG معادل 3 درصد مصرف گاز آلمان است و هنوز هیچ جایگزین واقعی برای گاز روسیه ندارد!»

به نوشته بلومبرگ، قرارداد با قطر معادل حدود 6 درصد از حجم گازی است که آلمان از روسیه در سال 2021 وارد کرده است. شرکت آمریکایی «کونوکوفیلیپس» شریک شرکت «قطرانرژی» این گاز را از سال 2026 از میدان گازی شمال شرق و جنوب به پایانه LNG «برانسبوتل» در شمال آلمان منتقل خواهد کرد. این پایانه در حال حاضر در حال ساخت است.

بر اساس برآورد این خبرگزاری، 5 تاسیساتی که توسط دولت آلمان برای واردات اجاره شده است، در مجموع 6.5 میلیون یورو، (6.7 میلیارد دلار) طی 10 تا 15 سال آینده هزینه در بر خواهد داشت. یک پایانه که به صورت خصوصی اجاره شده است نیز وجود دارد.

بر اساس برآوردهای دولت آلمان به محض عملیاتی شدن آنها، توانایی تامین یک سوم تقاضای گاز این شرکت را خواهند داشت.

آلمان بزرگ‌ترین اقتصاد اروپاست که به میزان زیاد برای به کار انداختن صنایع خود به گاز طبیعی نیاز دارد و متعهد شده است تا نیمه سال 2024 تمامی گاز وارداتی از روسیه را جایگزین کند.

پایان پیام‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه