امسال سه هزار واحد‌مسکن محرومین در گلستان احداث می شود

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: از مهرماه امسال تا مهرماه سال آینده حدود سه هزار واحد مسکن محرومین برای اقشار محروم در گلستان احداث می شود.ز

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گنبدکاووس سید محمد حسینی در جلسه تشکیل هیات امنا مسکن محرومین شهرستان گنبدکاووس اظهار کرد: نخستین هیات امنا مسکن محرومین در شهرستان های استان گلستان در گنبدکاووس تشکیل شد و امام جمعه گنبدکاووس رئیس هیات امنا، مدیر بنیاد مسکن شهرستان دبیر این هیئت، فرماندار، شهردار و دو نفر از معتمدین به عنوان اعضای آن انتخاب شدند.ترکیب هئیت امنا از شهریور ماه امسال در کشور دچار تغییراتی شد و بر این اساس هیات امنا شهرستان ها تشکیل شد.

وی تصریح کرد:: تامین منابع، جذب حامی برای پرداخت اقساط تسهیلات بانکی این واحدهای مسکونی، جذب خیرین برای مشارکت در خرید امکانات و مصالح موردنیاز و تامین زمین از جمله اهداف مهم و اصلی این هیات امنا است.

مدیرکل بنیاد مسکن گلستان خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سال ۱۴۰۰ تعداد دو هزارو ۲۰۰ واحد مسکن محرومین در گلستان در دستور کار بوده که از این تعداد ۲۳۰ واحد مربوط به شهرستان گنبدکاووس است. بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان برای این واحدها تامین اعتبار شده که بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان ان بصورت کمک بلاعوض است.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ بنا داریم حدود سه هزار واحد مسکن محرومین را در گلستان برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد که توان مالی مسکن را ندارند احداث کنیم.منابع تسهیلات بانکی این واحدها تامین شده و قرار است برای هر واحد مسکونی ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی با کارمزد پنج درصد و اقساط ماهیانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان پرداخت شود.

حسینی گفت: تسهیلات بانکی برای این واحدهای مسکونی بین ۶۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بوده و تسهیلات تکمیلی ان نیز از یک میلیون تومان تا ۵۰ میلیون تومان با کارمزد ۲ درصد خواهد بود.

مدیر عامل انجمن خیرین مسکن ساز گلستان و مدیر حساب ۱۰۰ امام گلستان نیز در این جلسه گفت: با پیگیری های انجام شده در هشت ماه اول امسال ۴۵ قطعه در ۲۲ روستای در ۹ شهرستان استان شناسایی شده که از این تعداد هشت قطعه در گنبدکاووس واقع شده است.

سید حمیدرضا جعفری اظهار کرد: از زمان تفکیک استان گلستان از استان مازندران یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان صرف احداث و مرمت واحدهای مسکن محرومین برای ۵۵۰ اقشار محروم شده که مبلغ ۶۵ میلیون تومان آن سهمیه گنبدکاووس بوده است.دولت در این مدت برای مسکن محرومین ۸۴ میلیارد تومان واریز کرده که از این مبلغ ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سهم گنبدکاووس است.

وی تصریح کرد: دو هکتار زمین برای ساخت مسکن محرومین در روستای گدم آباد به انجمن واگذار شده که مشکل این زمین قرار گرفتن سیم فشار قوی برق در وسط ان و قرار داشتن در‌حریم رودخانه بوده و هیچ گونه خدمات اولیه زیربنایی در محدوده این زمین وجود ندارد.

پدیر بنیاد مسکن شهرستان گنبدکاووس در این جلسه گفت: از محل حساب ۱۰۰ امام در سالهای گذشته تعداد ۵۵۰ واحد مسکن محرومین احداث شده که اغلب انها در مرحله پایان کار هستند. مبلغ ۱۳ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از محل این حساب به این واحدها کمک بلاعوض شده است.

مرتضی صابری اظهار کرد: سهم جدید استان گلستان در احداث مسکن محرومین تعداد ۶۰۰ واحد مسکن بوده که از این تعداد ۱۲۵ واحد در گنبدکاوس احداث می شود.

انتهای پیام/۸۳۰۲۱

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه