استانداردسازی ۶۰۰ مدرسه در لرستان/ جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در خرم آباد برگزار می‌شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه در لرستان فاقد استانداردهای لازم هستند، گفت: از این تعداد ۶۰۰ مدرسه در حال استاندارد سازی است که از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار هستند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از خرم‌آباد، یونس بهاروند ایرانیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر اینکه آموزش جزو اصولی‌ترین راهکارهای توسعه است، اظهار کرد: فضای آموزشی بستر لازم برای موضوع مهم آموزش است که باید به آن توجه جدی شود.

 وی با اشاره به برگزاری بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز لرستان، افزود: جشنواره خیرین مدرسه ساز دهم آذرماه جاری در پردیس علامه طباطبایی خرم‌آباد برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: از  ۲۰ سال گذشته تاکنون ۲۴ جشنواره خیرین‌مدرسه ساز برگزار شده که ۲۰ مورد آن در استان و  ۴جشنواره نیز در تهران برگزار شده است.

بهاروند ایرانیان تعداد خیرین مدرسه ساز را ۱۰۵ نفر عنوان کرد و افزود: از این تعداد ۸۲۶ نفر مرد ، ۱۶۵ زن و ۲۴ خیر نیز حقوقی  هستند، ۳۰ درصد اعتبارات مدرسه‌سازی توسط خیرین تامین می‌شود.

وی بیان کرد : سال گذشته ۳۰ تفاهم نامه با خیرین در راستای احداث ۵۶ کلاس درس منعقد شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: در  شش ماه اول سال جاری  نیز خیرین در قالب ۴۲ تفاهم‌نامه قرار است ۲۰۰ کلاس درس  را احداث کنند.

بهاروند با بیان اینکه  نهادهایی همچون بنیاد برکت و بنیاد علوی نیز جزو خیرین حقوقی محسوب می‌شوند، افزود:  در این راستا  بنیاد برکت تعهد کرده  که ۱۱۱ کلاس درس را احداث کند، البته بنیاد برکت تاکنون ۵۹ واحد آموزشی را ایجاد و ۱۸ واحد دیگر را در دست احداث دارد.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه در لرستان فاقد استانداردهای لازم هستند، گفت: از این تعداد ۶۰۰ مدرسه در حال استاندارد سازی است که از پیشرفت ۹۰ درصدی برخوردار هستند.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان خاطر نشان کرد: با رایزنی‌ و پیگیری‌های  انجام شده میزان اعتبارات استانداردسازی را از ۱۲ میلیارد تومان به ۴۰ میلیارد تومان افزایش دادیم که در صورت تخصیص صد درصدی ۴۰۰ تا ۵۰۰ مدرسه استانداردسازی خواهند شد.

به گفته بهاروند ۶۰۰ مدرسه در استان مجهز به سیستم گرمایشی شدند همچنین ۳۰ میلیارد تومان برای تجهیز هنرستان‌ها هزینه شده است.

 وی با اشاره به طرح شهید پناهی عنوان کرد: ۱۶۸ پروژه مدرسه سازی در قالب طرح شهید پناهی در روستاهای استان قرار است تا مهر آینده تکمیل شود، نکته مهم اینکه در این طرح برچیده شدن مدارس کانکسی که بیش از ده دانش آموز دارند را هم در دستور کار داریم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: آمار آموزش و پرورش در خصوص تعداد مدارس کانکسی، سنگی، کپری و چادری که شامل ۵۴۲ مدرسه کانکسی، ۶۵ مدرسه سنگی،  ۱۱ مدرسه کپری همچنین ۶۹ مدرسه چادری را تایید می‌کنم.

انتهای پیام/ع

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه