مصری: جهاد تبیین برهمه وهرکس یک وظیفه است

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جهاد تبیین برهمه افراد جامعه به عنوان یک وظیفه است .

عبدالرضا مصری در گفت وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در بردسکن با برشمردن  وظیفه مجلس در قبال جهاد تبیین اظهار کرد: به نظر من  بر حق جهاد تبیین جفا شده است.

وی با بیان اینکه جهاد تبیین وظیفه همه آحاد جامعه  است افزود: اگر در جهاد تبیین بخوبی مسیر حرکت را طی می کردیم ، مسائل امروز را شاهد نمی‌بودیم.

وی کوتاهی همه را در بحث جهاد تبیین مورد اشاره قرارداد واظهار کرد: اگر جهاد تبیین درست تبیین می شد، مسائل امروز را اصلا شاهد نبودیم واین اتفاقات رخ نمی‌داد.

مصری با بیان اینکه اگر در جهاد تبیین کار خود را بخوبی انجام می دادیم یقینا مردم امروز راضی‌تر بودند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با برشمردن  کوتاهی های صورت گرفته در خصوص  اینکه  آن روزی که رهبری  طبق همه منویات وموضوعات ایشان  که بیان داشتند، عمل می شد،از جمله همین جهاد تبیین، شبیخون فرهنگی ، اقتصاد مقاومتی  و...خیلی بهتر ازامروز بودیم لذا  فقط شعار دادیم  و جفای های زیادی داشتیم.

مصری به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که رهبری داشتند، اشاره کرد و اظهار داشت: در بیانیه گام دوم انقلاب  رهبری به همه موضوعات اشاره داشتند اما کم کاری در این خصوص داشتیم وحال چوب آن را می‌خوریم.

این مقام مسئول مجلس شورای اسلامی در ادامه این گفت وگو در پاسخ به دستاوردهای  مجلس شورای اسلامی دراین دوره  گفت:مجلس دستاورد‌های زیادی را داشته است که بحث هسته‌ای  یک طرح انقلابی بود  چون ‌آنها دائما تحریم می‌کردند وماهم نظاره گر بودیم اما مجلس قانون اقدام راهبردی را تصویب کرد.

وی دیگر دستاورد مجلس شورای اسلامی را در مورد همین هدفمندی یارانه‌ها مورد اشاره قرارداد.

مصری موضوع دیگر را قانون جمعیت  وتعالی خانواده  برشمرد وافزود: بحث  جمعیت  یکی از خطراتی بود که تهدید هم بود لذا  همین بحث جمعیت وتعالی خانواده مصوب و اجرایی شد و به طور مثال الان شاهد هستیم که 50 درصد تولیدات خود روسازان در اختیار کسانی قرار می گیرد که دارای سه اولاد ویا بیشتر باشند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی  افزود: این قانون  درحال حاضر بخوبی اجرا شد ودرحال حاضر هم توسط بانکها در مورد تمهیدات وتسهیلاتی که در نظر گرفته شده  بخوبی اجرا می شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دراین گفت وگو  خطاب به دولت در مورد وضعیت معیشتی  گفت: دولت هر لایحه را به مجلس ارائه دهد مجلس در اولین فرصت ویا در روز تعطیل  به آن  خواهد پرداخت.

مصری با اعلام اینکه  نباید در کشور مدام دنبال مقصر بگردیم افزود: مجلس محل قانون گذاری است  وکار مجلس رسیدگی به لوایح  است که به مجلس ارائه شود.

وی به تصویب توزیع کالا برگ  بین مردم که توسط نمایندگان مجلس  به تصویب رسید اشاره کرد واظهار کرد:  این طرح مصوب شد ولی دولت اعلام کرد سیستم های کاری برای اجرای این طرح آماده نیست و فعلا اجرایی نشده است.

مصری با بیان ضرورت تعامل بین قوا خاطرنشان کرد: تعامل بین قوا برقرار است و سختی مشکلات مردم را دربحث معیشت را لمس می‌کنیم، ولی این را بدانید که روزهای خوبی  پیش روی نظام ومردم  خواهد بود وسرافرازی ملت ایران در دنیا نمونه است.

پایان پیام/۷۰۰۵۰/س

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه