شرایط بحرانی قدرت مدیر راهبردی و غیرراهبردی را نشان می‌دهد

استاندار مازندران گفت: مدیران خودشان را باید برای شرایط بحران آماده کنند که قدرت مدیر راهبردی و غیرراهبردی نشان می‌دهد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از مازندران، سید محمود حسینی‌پور در چهارمین جلسه ستاد پیشگیری و پاسخگویی به عملکرد مدیریت بحران، اظهار کرد: مدیران خودشان را باید برای شرایط بحران آماده کنند که قدرت مدیر راهبردی و غیرراهبردی نشان می‌دهد. 

وی با بیان اینکه مردم ما در شرایط بحران از مدیران معجزه می‌خواهند، افزود: اصلا این موضوع را از مدیران نمی‌پذیریم، چراکه باید در شرایط بحران آماده باشند. 

استاندار مازندران با بیان اینکه بحران یعنی وضعیت فوق العاده که خارج از روند طبیعی دستگاه‌ها است، اظهار کرد : مهم ترین ماموریت ستاد بحران پیش‌بینی است؛ اگر ستاد مدیریت بحران بتواند براساس علم روز دنیا و به‌صورت دقیق فعالیت کند می‌توان اقدامات قابل توجهی را شاهد باشیم؛ موضوعات و مسایل ستاد مدیریت بحران باید به احکام و سیاست‌های راهبردی جهت مقابله با بحران‌ها تبدیل شود . 

حسینی‌پور با بیان اینکه انسجام و هماهنگی سیستمی در دستگاه‌های ما و بین نهادهای متولی که باید پیش بینی لازم را تشخیص دهند وجود ندارد و در ستاد مدیریت بحران باید به این مقوله توجه شود، ادامه داد: اگر حوادث و اتفاقات را به دقت پیش بینی کنیم، هزینه اقدامات بحران کاهش پیدا می‌کند و هم به لحاظ روحی و روانی جامعه دچار آرامش خواهد شد. 

استاندار مازندران با اشاره به اینکه بحران یعنی اینکه به‌واسطه عدم اجرای سیاست‌ها و برنامه ها و ترک فعل‌ها یک مساله عادی تبدیل به بحران می‌شود، یادآور شد: لازمه مدیریت بحران پیش‌بینی و پیگیری و اقدام است که در این زمینه نیازمند یک مدیریت قوی در مدیریت بحران بودیم که با انتصاب جدید در این بخش شاهد تحولات خوبی هستیم و در این راستا اداره کل مدیریت بحران استان مازندران از سوی ستاد عالی مدیریت بحران کشور بعنوان استان برتر مورد تقدیر قرار گرفت . 

حسینی‌پور اضافه کرد: در استان مازندران بیشترین بحران‌ها در حوزه مباحث عمرانی همچون سیل و زلزله است به همین دلیل لازمه این مهم، مدیریت منسجم میدانی است و در مواقع بحرانی این مباحث مورد توجه قرار گیرد و مدیریت بحران استان باید با انسجام بیشتری کارگروه های ۶ گانه را فعال کند که بعنوان مصوبه جلسه ابلاغ می‌کنیم . 

وی با تاکید بر اینکه موضوع آب در ستاد مدیریت بحران باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: اقدامات پیشگیرانه در این خصوص عملیاتی شود و وضعیت آب استان در ۲۵ سال آینده بررسی و برنامه ریزی شود تا بتوانیم پیشگیری لازم را انجام دهیم. 

استاندار مازندران هشدار داد: مدیرانی که راهبردی فکر نکنند قدرت مدیریت بحران را ندارند؛ چرا که در مدیریت بحران می بایست مدیران دوراندیشی کنند تا بتوانند پیش‌بینی لازم را انجام دهند. 

حسینی‌پور گفت: خسارات ناشی از سیل مازندران یک معضل جدی است که دستگاه‌های اجرایی مختلف همچون منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و شهرداران باید رصد و فعالیت کرده و لایروبی رودخانه‌ها باید مورد توجه این دستگاه ها قرار گیرد و در زمان عادی وضعیت رودخانه‌ها تعیین تکلیف شود. 

پایان پیام/۸۶۰۳۴/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه