دشمنان با هر پیشرفتی در کشور مخالفند/ منش شهدا باید الگوی دانشجویان باشد

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران گفت: دشمنان انقلاب اسلامی اساسا با هر پیشرفتی مخصوصا پیشرفت در زمینه های علم و فناوری در کشور مخالف هستند، و این رفتار را بارها با اِعمال تحریم‌های شدید و ظالمانه در زمینه های مختلف ثابت کرده و حتی نسبت به آن نیز اذعان دارند.

علیرضا میرزایی، دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در گفت وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در تهران در رابطه با خصوصیات شهدای هسته‌ای کشورمان اظهار کرد: یکی از مهم ترین شاخصه های شهدای هسته ای کشورمان، دارا بودن روحیه انقلابی، همراه با ایمانی قوی و اعتماد به وعده حق پروردگار در آیه (یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا إِن تَنصُرُوا اللَّهَ یَنصُرکُم وَیُثَبِّت أَقدامَکُم) است.

وی با بیان آنکه شهدای دانشمند هسته ای ایران، سند مظلومیت ایران اسلامی هستند، گفت: شاخصه بعدی شهدای هسته‌ای کشورمان، اهداف هماهنگ و تلاش‌های مستمر در مسیر زنده نگه داشتن چرخه هسته‌ای کشور است، همچنین وطن‌پرستی یکی از شاخصه های انان است،  آنان به رغم تهدیدهای دشمن، جان خود را در کف دستان خود گذاشته و این بزرگ‌ترین دارایی خود را تقدیم کشور کردند.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران ادامه داد:  افرادی چون شهید شهریاری و شهید فخری زاده با کار جهادی و اراده ای پولادین، در راستای پیشرفت علمی کشور عزیزمان ایران گام برداشتند، آنان الگویی بی نظیر و موفق از یک نیروی طراز انقلاب اسلامی هستند.

میرزایی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی اساسا با هر پیشرفتی مخصوصا پیشرفت در زمینه های علم و فناوری در کشور مخالف هستند، و این رفتار را بارها با اِعمال تحریم‌های شدید و ظالمانه در زمینه های مختلف ثابت کرده و حتی نسبت به آن نیز اذعان دارند.

وی افزود: طبیعی است نسبت به دانشمندانی که اینگونه مسیر رشد علم در کشور را هموار می‌کنند، بغض و کینه داشته باشند. 

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در خصوص دلایل ترور شهید فخری‌زاده عنوان کرد: خودکفایی در تولید واکسن کرونا و پیشرفت در حوزه های هسته ای از دلایل عمده ترور شهید فخری زاده بوده است، اما با توجه به اینکه ایشان ریاست سازمان "سپند" را بر عهده داشتند، ترس دشمن از رشد و پیشرفت کشور در دیگر زمینه های علمی و پژوهشی از دلایل اصلی ترور شهید محسوب می‌شود.

میرزایی در خصوص نحوه بازتاب ابعاد شخصیتی شهدا و نوع اقدامات آنان در بدنه دانشجویی گفت: طبق فرموده حضرت آقا امروز جهاد تبیین فریضه و چاره کار است؛ امروز باید امثال شهید شهریاری ها و فخری زاده ها را که نمونه یک انسان کامل، با تقوا، انقلابی، اهل علم و معرفت و دانشمند هستند، برای دانشجویان تبیین و برای ایشان الگو‌سازی کرد. معرفت نسبت به شهدا برکات بسیاری در زندگی دانشجویان خواهد داشت.

وی در خصوص نحوه عملکرد تشکیلاتی شهدای هسته‌ای کشور گفت: یکی از ضرورت های مدیریت، مخصوصا مدیریت مجموعه های علمی، کار تشکیلاتی درست می‌باشد، و این مهم در عملکرد هر دو شهید بزرگوار کاملا مشهود است.

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: انشالله بتوانیم پاسدار خون این شهدای گرانقدر باشیم و در روز محشر شرمنده آنان نباشیم.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه