جام جهانی 2022| از صعود فرانسه و آرژانتین تا خداحافظی تلخ تیمی که قهرمان را برد

با بسته شدن پرونده گروه های C و D، تکلیف 4 تیم صعود کننده مشخص شد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در یازدهمین روز از جام جهانی 2022 قطر، تکلیف صعودکنندگان گروه‌های C و D مشخص شد و تیم‌های فرانسه، استرالیا، آرژانتین و لهستان به مرحله بعدی صعود کردند.

تونس در عین شایستگی و در حالی که قهرمان دنیا را شکست داده بود از جام جهانی خداحافظی کرد و مکزیک نیز به دلیل تفاضل گل ، سکوی دوم را به لهستان داد و چمدان بازگشت را بست. 

* تونس - فرانسه

تیمی که قهرمان دنیا را شکست داد، از رسیدن به مرحله حذفی بازماند. نماینده آفریقا با یک برد مقابل فرانسه، یک تساوی مقابل دانمارک و شکست مقابل استرالیا نتوانست به جمع 16 تیم پایانی برسد.

البته تیم فرانسه به دلیل اینکه صعودش به مرحله حذفی تثبیت شده بود با ترکیب دوم خود وارد میدان شد و تونس نیز توانست از این فرصت استفاده کند ولی به مرحله بعدی نرسید.

* استرالیا - دانمارک

دانمارکی که در یورو 2020 شگفتی ساز شده بود و در یک قدمی رسیدن به فینال با پنالتی مشکوک انگلیسی‌ها از جام ملت ها حذف شد، در این جام هیچ حرفی برای گفتن نداشت.

دانمارک با نسل طلایی خود در جام جهانی ناامیدکننده ظاهر شد و تنها به یک تساوی مقابل تونس رسید. 2 شکست تلخ مقابل فرانسه و استرالیا نشان می دهد که این تیم به یک تفکری دیگر نیاز دارد و باید روحی تازه در این تیم دمیده شود.

استرالیا اما برای دومین بار در تاریخش به جمع 16 تیم پایانی رسید و حالا باید برای تقابل با یاران مسی خود را آماده کند.

*  لهستان - آرژانتین

آرژانتینی که در بازی اول مقابل عربستان غافلگیر شده بود، 2 بازی بعدی خود را فوق العاده سپری کرد تا به عنوان صدرنشین به مرحله حذفی رسد. مسی با اینکه یک پنالتی دیگر در جام جهانی از دست داد ولی نشان داده چقدر خوب می تواند تیم آرژانتین را فرماندهی کند. 

از طرف دیگر لهستانی که اصلا در این بازی خوب نبود، به لطف تفاضل گل و هدیه عربستانی ها به مرحله بعدی رسید. 

لواندوفسکی در بازی مقابل آرژانتین هیچ کاری انجام نداد و حالا باید خودش را برای تقابل با امباپه و فرانسه آماده کند.

* عربستان - مکزیک

مکزیکی که در مقابل عربستان طوفانی ظاهر شد، شاید در لحظات پایانی به این می اندیشید که کاش در مسابقات قبلی آنقدر ساده موقعیت از دست نمی داد. مکزیک به خاطر تفاضل گل از جام خداحافظی کرد تا تیم قدرتمند تاتا مارتینو خیلی زود با قطر خداحافظی کند.

عربستان نیز که بهترین جام جهانی اش را سپری کرد با یک برد شگفت انگیز مقابل آرژانتین و گلزنی مقابل مکزیک توانست آمار خوبی از خود ثبت کند و با یک کارنامه خوب به خانه بازگردد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه