مدرسه تلویزیونی ایران/ یادگیری شیرین

برنامه مدرسه تلویزیونی ایران هرروز به جز روزهای تعطیل از ساعت 14 الی 19 از شبکه هفت سیما پخش می شود.

آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، گروه تلویزیون: در دهم آبان ماه، آیین رونمایی از طرح تحولی مدرسهتلویزیونی ایران برگزار شد. در این مراسم که با حضور رییس سازمان صدا و سیما برگزار شد، در مورد طرح تحولی مدرسه ی تلویزیونی ایران با شعار عدالت آموزشی صحبت شد.

تولد مدرسه تلویزیونی ایران

شیوع کرونا و مجازی شدن مدارس، شوک بزرگی به آموزش کشور وارد کرد؛ اما همه اعم از مدا رس و مدیران و دانش آموزان و صداو سیما به زودی دریافتند که برای جلوگیری از اختلال در روند آموزش نیاز است تا از بسترها و زیرساخت های متناسب با این دوره بهره ببرند. این چنین بود که مدرسه ی تلویزیونی ایران در شبکه ی هفت سیما،که نام آموزش را داشت، متولد شد.

پس از گذشت دوران شیوع کرونا و برقراری آرامش نسبی در حوزه ی سلامت و بازگشایی فیزیکی مدارس، لازم بود تا شبکه ی آموزش به نوع دیگری، مدرسه ی تلویزیونی ایران را پیش ببرد. طرح تحولی مدرسه ی تلویزیونی ایران در دوران مدیریت دکتر علی عبدالعالی،مدیر جوان و با انگیزه و خلاق شبکه ی آموزش، مطرح شد و پخش آن همزمان با بازگشایی مدارس در روز اول مهر، رسما آغاز شد.
برنامه ی مدرسه ی تلویزیونی ایران هرروز به جز روزهای تعطیل از ساعت 14 الی 19 از شبکه ی هفت سیما پخش می شود. عناوین مختلف درسی در مقاطع و پایه های مختلف به تفکیک روز و ساعت مشخص شده و از طریق شبکه اعلام شده است.

یادگیری با طعم لذت

این مدرسه یکی از جذاب ترین مدارسی است که هر دانش آموزی می تواند آن را تجربه کند. معلمان دروس ریاضی، علوم و فارسی در پایه های مختلف از اول دبستان گرفته تا نهم متوسطه، با نمایش و بازی و آزمایش، دروس را تدریس می کنند. طوری که حتی بچه ها متوجه حضور خود در کلاس درس نشده اما یادگیری اتفاق میفتد. دکور رنگی و زیبا به همراه ابزار و نمادهای متناسب هر درس باعث جذابیت بیشتر کلاس ها شده است. معلمان چنان با انرژی تدریس می کنند که حتی مخاطب غیر دانش آموز هم برای یادگیری دوباره ی دروسی که قبلا یادشان گرفته، مشتاق می شود.
برای تثبیت هر درس و همینطور بالابردن جذابیت برنامه، بخش های بازی مانند کوتاهی آماده شده که در فاصله ی بین کلاس ها به عنوان زنگ تفریح پخش می شود. حتی کلیپ های معرفی برنامه ها هم خلاقانه ساخته شده است.
پیش تر، این نوع یادگیری را در برنامه های پرطرفداری نظیر چیستا، برپا، مگه میشه؟ و ... شاهد بوده ایم.
مدرسه ی تلویزیونی ایران، با دانش آموزانی به تعداد بچه های ایران، گامی بزرگ در راستان تحقق هدف ارزشمند عدالت آموزشی برداشته است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه