واکنش دانشگاه تهران به ادعای قطع حقوق یک عضو هیات علمی

ادعاهای منتشرشده درباره «قطع حقوق» و «مخالفت دانشگاه با مأموریت پژوهشی خارج از کشور» یک عضو هیأت علمی دانشکدگان علوم دانشگاه تهران پیگیری شد.

به گزارش گروه دانشگاه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد  به نقل از دانشگاه تهران،  معصومه ملک مدیرکل اداره اعضای هیأت علمی و دانشجویان بین‌الملل دانشگاه تهران در واکنش به آنچه که تحت عنوان «مخالفت با سفر مأموریت پژوهشی  مجتبی مجتهدی به بلژیک» در فضای مجازی منتشر شده است، گفت: در ۱۶ شهریور ماه ۱۴۰۱ از سوی دانشکدگان علوم دانشگاه تهران در خصوص درخواست اعزام به مأموریت پژوهشی  مجتبی مجتهدی عضو هیأت علمی این دانشکدگان به دانشگاه گنت کشور بلژیک (از اول دی ماه ۱۴۰۱ تا ۳۱ خرداد ماه ۱۴۰۲) با معاونت بین‌الملل دانشگاه مکاتبه‌ای صورت گرفته بود.

وی افزود: موضوع این درخواست در جلسه ۲۵ مهر ماه ۱۴۰۱ شورای بین‌الملل دانشگاه تهران مطرح شد اما فرآیند اداری مربوط به ماموریت این عضو هیات علمی طی نشده و حکم ماموریتی برای ایشان صادر نشده است بنابراین خروج وی از کشور تخلف است.

وحید نیکنام، رئیس دانشکدگان علوم دانشگاه تهران نیز در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه تهران درباره آنچه که تحت عنوان قطع حقوق مجتبی مجتهدی عنوان شده است، اظهار داشت: درست است که موافقت شورای بین‌الملل در زمینه مأموریت پژوهشی مجتهدی اخذ شده بود اما ایشان بر خلاف قوانین حاکم برای مأموریت‌های بلندمدت اعضای هیأت علمی، بدون طی شدن مراحل اداری و بدون صدور حکم مأموریت، محل خدمت و کشور را ترک کرده است. بنابراین در حال حاضر طبق ضوابط و مقررات آموزش عالی چاره‌ای جز اجرای قانون قطع حقوق ایشان باقی نمی‌ماند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه