۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زا اختصاص یافت/ وعده ایجاد یک میلیون شغل در سال

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مهم‌ترین هدف را ایجاد یک میلیون شغل در سال عنوان کرد و گفت: ۹۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی به جامعه کار و تولید در دولت سیزدهم اختصاص یافت.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمود کریمی‌بیرانوند» در گردهمایی نظارت ستادی رئیس‌جمهور بر وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: چهار موضوع اصلی اشتغال‌آفرینی در کشور شامل نرخ بالای بیکاری به‌ویژه در میان فارغ‌التحصیلان، فقدان هماهنگی لازم در بین متولیان ایجاد اشتغال، فقدان گردآوری اطلاعات جهت تقویت اشتغال‌آفرینی و ضعف فرهنگ کار و کارآفرینی است.

وی، مهم‌ترین اقدامات دولت مردمی سیزدهم در توسعه اشتغال‌زایی کشور را طراحی زیست‌بوم ملی اشتغال و طراحی اطلس الگوهای اشتغال همه دستگاه‌ها به تفکیک مناطق جغرافیایی عنوان کرد.

کریمی‌بیرانوند از برگزاری سه نشست شورای عالی اشتغال در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها از طریق ایجاد سامانه رصد اشتغال و الزام دستگاه‌ها به ثبت عملکرد به تفکیک کد ملی و آغاز نظارت پیامکی، تلفنی و حضوری برای نخستین بار در کشور انجام شد.

وی با تأکید بر ضرورت توسعه فرهنگ کارآفرینی در کشور بیان کرد: اساسنامه تشکیل کانون‌های استانی و ملی کارآفرینان به سراسر کشور ابلاغ شد.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال مهم‌ترین راهبرد این معاونت را تغییر رویکرد صدور مجوز مشاغل خانگی از تائید‌محور به ثبت‌محور عنوان و اضافه کرد: رسته‌های مشاغل خانگی در راستای پوشش مشاغل نوین و پیشرو از حدود ۴۰۰ به ۶۵۰ عنوان شغلی افزایش یافت.

وی از تسهیل صدور مجوز مراکز کاریابی به ۱۰ روز و ۳ روزه شدن صدور مجوز مراکز مشاوره و کارآفرینی خبر داد و گفت: شکست بیکاری مطلق، شکست ناهماهنگی در ایجاد اشتغال، مردمی‌سازی خدمات اشتغال‌آفرین، تبدیل مشاغل خانگی به پیشران اقتصاد کشور، حمایت از مشاغل دانش‌بنیانِ اشتغال‌آفرین و اختصاص ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به حوزه اشتغال روستایی از جمله مهم‌ترین برنامه‌های آتی وزارت کار در حوزه اشتغال است.

همایش سالانه «مدیران، افق بهره‌وری و اشتغال» وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سازمان‌های تابعه در قالب نظارت ستادی با حضور آیت‌الله «سیدابراهیم رئیسی» و «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز، پنج‌شنبه ۲۹ دی‌ماه در مرکز همایش‌های شهدای هفده شهریور این وزارتخانه برگزار شد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه