حال مساعد کارمند مجروح سفارت جمهوری آذربایجان در بیمارستان بعد از عمل جراحی

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان از رسیدگی کادر درمان «بیمارستان شهدای تجریش» به مجروحان حادثه سفارت این کشور در تهران و حال مساعد کارمند امنیتی این سفارتخانه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، خبرگزاری جمهوری آذربایجان روز شنبه به رسیدگی سریع به مجروحان حادثه سفارت این کشور در تهران به ویژه کارمند آذری بخش امنیتی سفارت این کشور که در حادثه روز جمعه مجروح شده بود، خبر داد.

خبرگزاری «ترند نیوز» به نقل از «آیخان حاجی زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نوشت، «واصف تقی‌اف»، کارمند سرویس امنیتی سفارت جمهوری آذربایجان در تهران مورد عمل جراحی قرار گرفت.  به گفته حاجی زاده، حال تقی‌اف رضایت بخش است.

همچنین «شهرام علمداری» رئیس بیمارستان «شهدای تجریش»  نیز وضعیت مجروحان سفارت جمهوری آذربایجان را مساعد دانست. به گفته علمداری، تقی‌اف که از ناحیه کتف و فک مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود، تحت عمل جراحی قرار گرفت.

وی گفت: «اکنون وضعیت وی خوب است.»

علمداری گفت، یکی دیگر از کارکنان مجروح نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته و یک گلوله از بدن وی خارج شده و حال وی خوب است.

رئیس بیمارستان شهدای تجریش افزود: «حال هر دو بیمار خوب است و امیدواریم به زودی بهبود یابند.»

در پی حمله یک فرد مسلح به سفارت جمهوری  آذربایجان در صبح جمعه یک نفر کشته و دو نفر مجروح شدند.

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در تشریح جزئیات حادثه فوق در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌ مقارن با ساعت ۸:۲۵  جمعه در حالی که یکی از اعضای سفارت آذربایجان در جلوی در سفارت در حال پارک خودرو بود، یک دستگاه خودروی پراید که در فاصله نزدیکی مستقر شده بود  از پشت به خودروی دیپلمات  جمهوری آذربایجان می‌زند؛‌فرد ضارب در ادامه سلاح جنگی کلاش را از ماشین برداشته، خارج شده و در حالی که دیپلمات وارد سفارت می‌شود  با تیراندازی وارد سفارت می‌شود و در مقطع ورود به سفارت فرد دیپلمات کشته شده و دو نفر دیگر مجروح می‌شوند.»

در همین خصوص «ناصر کنعانی» سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ضمن تسلیت و ابراز همدردی عمیق با خانواده این عضو سفارت و نیز دولت و ملت آذربایجان، عنوان کرد: «نیروهای انتظامی و امنیتی بلافاصله وارد عمل شده و فرد ضارب را دستگیر کردند که هم اکنون تحت بازجویی قرار دارد. با دستور ویژه مقامات سیاسی و امنیتی کشور، موضوع با اولویت و حساسیت بالا در حال بررسی است تا ابعاد این اقدام و انگیزه ضارب مشخص شود.»

پایان پیام/م

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه