هنیه: منطقه به سمت تنش بی‌سابقه در حرکت است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس با بیان اینکه منطقه به سمت تنش بی‌سابقه در حرکت است، تأکید کرد، درگیریها، در داخل زندان باقی نخواهد ماند؛ زیرا ملت فلسطین اسرای خود را در این نبرد تنها نخواهند گذاشت.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس امروز شنبه از سرکوب اسرای فلسطینی در بند زندانهای رژیم صهیونیستی به شدت انتقاد کرد و گفت که این مسئله با دستور ایتامار بن گویر وزیر امنیت داخلی این رژیم صورت می‌گیرد.

خبرگزاری سما به نقل از هنیه گزارش داد، صهیونیستها از روز گذشته به بند هشت زندان «النقب» حمله کردند و شماری از اسرای اهل جنین را از آن منتقل کردند. نظامیان اسرائیلی ۱۸ اسیر در زندان «مجدو» را به سلولهای انفرادی زندان «عوقر» منتقل کردند و روند سرکوب زندانیان تا این لحظه ادامه دارد.

وی ادامه داد: عملیات سرکوب اسرا در راستای طرح تروریستی کابینه بنیامین نتانیاهوست که هدایت آن را بن گویر بر عهده دارد. وی حتی در روزهای گذشته از سربازی که «محمد علی» کودک فلسطینی را در شعفاط به شهادت رسانده بود، قدردانی کرد.

هنیه خاطر نشان کرد: منطقه به سمت تنش بی‌سابقه در حرکت است و درگیریها، در داخل زندان باقی نخواهد ماند؛ زیرا ملت فلسطین اسرای خود را در این نبرد تنها نخواهد گذاشت. لذا همه رهبران جهان باید برای توقف جنایات بن گویر و کابینه فاشیستی نتانیاهو دست به کار شوند. جهان در برابر یک آزمون واقعی قرار دارد.

منابع صهیونیستی، شامگاه جمعه، از تیراندازی در قدس اشغالی خبر دادند که بر اثر آن دست‌کم ۸ نفر به هلاکت رسیده و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. «خیری علقم» مجری این عملیات شهادت‌طلبانه پس از تعقیب پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. این عملیات پس از آن رخ داد که نظامیان رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه، با یورش به اردوگاه جنین در کرانه باختری ۹ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۲۰ فلسطینی دیگر را مجروح کرده بودند.

علاوه بر عملیات شب گذشته، صبح امروز نیز یک فلسطینی به سوی صهیونیست‌ها تیراندازی کرد و دست کم دو نفر در این تیراندازی که در محله «سلوان» در شرق قدس اشغالی رخ داد، مجروح شدند. منابع اسرائیلی میگویند که یکی از این مجروحان از افسران تیپ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی است که در زمان عملیات در مرخصی بوده است. 

حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است و در بخش مراقبتهای ویژه به سر می‌برد. باراک راوید خبرنگار امنیتی صهیونیست، از شهادت مجری این عملیات خبر داده است و گفته میشود یک نوجوان فلسطینی ۱۳ ساله عامل این عملیات بوده است.

پایان پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه