سه کشته و چهار مجروح در تیراندازی لس‌آنجلس

در جریان تیراندازی بامداد روز شنبه در شهر لس‌آنجلس سه نفر کشته شده و چهار نفر نیز مجروح شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در جریان تیراندازی بامداد روز شنبه در کالیفرنیا، دست کم سه نفر کشته و چهار نفر دیگر مجروح شدند.

«فرانک پرسیادو» از اداره پلیس لس‌آنجلس تایید کرد که این تیراندازی ساعت 2:30 بامداد در بورلی کرست در حومه لس آنجلس روی داد.

از هفت نفری که به آنها تیراندازی شده، سه نفری که کشته شدند داخل خودرو بوده و چهار نفر دیگری که مجروح شدند در محوطه اطراف بوده‌اند.

هویت قربانیان این حادثه منتشر نشده است اما مجروحان به بیمارستان منتقل شده و وضعیت آنها وخیم گزارش شده است.

پرسیادو گفت که وی هنوز هیچگونه اطلاعی در این باره که تیراندازی چگونه روی داده، ندارد. این چهارمین تیراندازی کور در ایالت کالیفرنیا طی ماه جاری است.

بر اساس مطالعه منتشر شده در نسخه دسامبر ۲۰۲۲ Pediatrics، مجله آکادمی پزشکی اطفال آمریکا، جراحات ناشی از اسلحه اکنون علت اصلی مرگ افراد کمتر از ۲۴ سال در ایالات متحده است. طبق گزارش Everytown، از سال ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۰، حداقل دو هزار و ۷۰ تیراندازی غیرعمد توسط کودکان زیر ۱۸ سال در آمریکا رخ داده که ۷۶۵ مرگ و هزار و ۳۶۶ مجروح برجای گذاشته است. 

بر اساس مطالعه‌ای که سال گذشته در AMA Network Open  منتشر شد و مرگ‌های ناشی از سلاح گرم را در سه دهه گذشته در آمریکا تحلیل کرد، در مجموع بیش از یک میلیون نفر از سال ۱۹۹۰ جان خود را از دست داده‌اند. 

محققان دریافتند که نرخ مرگ و میر ناشی از سلاح گرم برای اغلب گروه‌های جمعیتی در آمریکا در سال‌های اخیر افزایش داشته است. بخصوص در دوران همه‌گیری کرونا اما تفاوت گسترده همچنان پابرجاست. نرخ قتل در بین مردان سیاه‌پوست جوان، ۱۴۲ قتل در هر ۱۰۰ هزار مرد سیاه‌پوست بین ۲۰ تا ۲۴ سال، حدود ۱۰ برابر بیشتر از نرخ کلی مرگ و میر با سلاح گرم در ایالات متحده در سال ۲۰۲۱ بود. 

بر اساس برآورد Arms Survey مستقر در سوئیس، در آمریکا حدود ۳۹۳ میلیون سلاح گرم خصوصی وجود دارد، یعنی ۱۲۰ اسلحه برای هر ۱۰۰ آمریکایی. در حالی که محاسبه دقیق سلاح‌های گردم متعلق به غیرنظامیان به دلیل عوامل مختلفی مثل سلاح‌های ثبت نشده و تجارت غیرقانونی و درگیری‌های جهانی دشوار است، هیچ کشور دیگری به این اندازه اسلح در دست غیرنظامیان ندارد. 

در نظرسنجی اکتبر ۲۰۲۲ موسسه گالوپ حدود ۴۵ درصد بزرگسالان گفتند در خانه‌‌ سلاح گرم دارند. 

پایان پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه