نشست امنیتی صهیونیست‌ها برای اخراج خانواده‌های عاملان استشهادی فلسطین

خبرنگار آمریکایی وبسایت آکسیوس به نقل از مسئول بلندپایه صهیونیستی گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، در جریان نشست امنیتی که امشب برگزار می‌شود، بازداشت و اخراج خانواده‌های عاملان استشهادی قدس اشغالی را بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، کابینه رژیم موقت صهیونیستی شامگاه امروز شنبه در مقر سرویس «شاباک» این رژیم، نشست امنیتی برگزار می‌کند. چنین نشستهایی پیش از این در وزارت جنگ این رژیم برگزار می‌شد، ولی به خاطر احتمال تظاهرات اعتراضی صهیونیستها علیه کابینه این رژیم، در مقر شاباک برگزار خواهد شد.

خبرنگار پایگاه خبری آمریکایی آکسیوس به نقل از مسئول بلندپایه صهیونیستی که اشاره‌ای به نامش نکرده است، گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم، در جریان نشست مذکور، اقدامات مربوط به پاسخ به عملیاتهای استشهادی اخیر را مطرح خواهد کرد.

به گفته این خبرنگار آمریکایی، نتانیاهو احتمالا بازداشت و اخراج خانواده‌های عاملان استشهادی و پلمپ منازل آنان را بررسی خواهد کرد. کما اینکه وی، افزایش استقرار تجهیزات نظامی در کرانه باختری و تسریع در اعطای مجوز حمل سلاح به صهیونیستها را مطرح می‌کند.

نتانیاهو پیش از این، عملیات قدس اشغالی را «سخت» توصیف و ادعا کرد که «پاسخ قاطعی» به این عملیات خواهد داد. وی همچنین اذعان کرد که عملیات قدس اشغالی، «از شدیدترین [عملیاتهایی] بود که اسرائیل طی سالهای اخیر شاهد آن بود».

رادیور ارتش صهیونیستی نیز گزارش داد، یوآف گالانت وزیر جنگ این رژیم، تا ساعاتی دیگر، اوضاع را به همراه رئیس ستاد مشترک ارتش و شاباک بررسی خواهد کرد. وزیر انرژی این رژیم هم، خواستار پلمپ منازل عاملان عملیاتهای اخیرا و اخراج خانواده‌های آنان شده است.

منابع صهیونیستی، شامگاه جمعه، از تیراندازی در قدس اشغالی خبر دادند که بر اثر آن دست‌کم ۸ نفر به هلاکت رسیده و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند. «خیری علقم» مجری این عملیات شهادت‌طلبانه پس از تعقیب پلیس رژیم صهیونیستی به شهادت رسید. این عملیات پس از آن رخ داد که نظامیان رژیم صهیونیستی، روز پنجشنبه، با یورش به اردوگاه جنین در کرانه باختری ۹ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۲۰ فلسطینی دیگر را مجروح کرده بودند.

علاوه بر عملیات شب گذشته، صبح امروز نیز یک فلسطینی به سوی صهیونیست‌ها تیراندازی کرد و دست کم دو نفر در این تیراندازی که در محله «سلوان» در شرق قدس اشغالی رخ داد، مجروح شدند. منابع اسرائیلی میگویند که یکی از این مجروحان از افسران تیپ چتربازان ارتش رژیم صهیونیستی است که در زمان عملیات در مرخصی بوده است. 

حال یکی از مجروحان وخیم گزارش شده است و در بخش مراقبتهای ویژه به سر می‌برد. باراک راوید خبرنگار امنیتی صهیونیست، از شهادت مجری این عملیات خبر داده است و گفته میشود یک نوجوان فلسطینی ۱۳ ساله عامل این عملیات بوده است.

پایان پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه