ژنرال سابق ناتو رئیس جمهور جمهوری چک شد

منابع رسانه‌‌ای از انتخاب رئیس سابق کمیته نظامی ائتلاف ناتو به سمت رئیس جمهور جدید جمهوری چک خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «پیتر پاول» ژنرال بازنشسته و از مقامات ارشد سابق ناتو روز شنبه با شکست «آندری بابیش» نخست وزیر سابق در دور دوم رای گیری رئیس جمهور جدید جمهوری چک شد.

به گزارش «یورو نیوز» ژنرال پاول، رئیس سابق کمیته نظامی ناتو، در جمع هوادارانش گفت: «ریاست جمهوری من تنها زمانی موفق خواهد شد که همه باهم موفق شویم.»

بر اساس این گزارش، پاول ۵۷.۸ درصد از آرا را در مقابل ۴۲.۲ درصد برای بابیش به دست آورد. وی حمایت نظامی و بشردوستانه از اوکراین را در مبارزه با روسیه کاملا تایید کرده و آینده جمهوری چک را با عضویت در اتحادیه اروپا و ناتو مرتبط می‌داند.

پاول گفت: «جامعه ما تا حدودی از مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری، از بحران‌های متعددی که با آن مواجه بوده‌ایم و هستیم، و همچنین از سبک سیاسی که اخیراً در اینجا غالب شده، آسیب دیده است. این‌ها باید تغییر کند و شما به من کمک کردید تا اولین قدم را در مسیر این تغییر بردارم.»

اخیرا، چند صد نفر از مردم این کشور در اعتراض به افزایش قیمت انرژی و کمک نظامی به اوکراین در «پراگ» تظاهرات کردند. معترضان در پایتخت جمهوری چک خواستار کاهش قیمت برق و توقف صادرات آن، ملی کردن ذخایر زیر زمینی گاز و ایجاد مزیت در فروش محصولات غذایی این کشور شدند.

تظاهرات کنندگان در جمهوری چک همچنین از سیاست تداوم کمک‌های نظامی اتحادیه اروپا، ناتو و پراگ و اوکراین انتقاد کردند (جزئیات بیشتر).

پایان پیام/.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه