افتتاح سالن باستانی شهیدان مریانجی

در دومین روز از ایام‌الله دهه فجر، سالن باستانی شهیدان مریانجی در شهر مریانج افتتاح و به‌ بهره‌برداری رسید.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از همدان، ظهر امروز در دومین روز از ایام‌الله دهه فجر سالن باستانی شهیدان مریانجی با حضور استاندار همدان، حمیدرضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس، فرماندار همدان و برخی از مدیران استانی و شهرستانی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

این پروژه در شهر مریانج و در سال ۱۳۸۹ با مساحت ۶۲۰ متر مربع شروع و هم اکنون با اعتباری بالغ بر ۵۳ هزار میلیون ریال که ۳۰ هزار میلیون ریال آن از اعتبار مصوب سفر رئیس جمهور‌ بود افتتاح شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در این آیین با بیان اینکه هر شهیدی ریشه در حیات طیبه دارد اظهار کرد: مریانج با ۱۰ هزار جمعیت ۱۵۷ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه ۱۰ سردار و ۱۰ فرمانده شهید جزو شهدای این خطه بودند افزود: شهیدان مریانجی نیز از شهدای گرانقدر مریانج هستند و این خانواده ۶ شهید تقدیم انقلاب کرده است.

وی در ادامه به نهضت ورزش باستانی پرداخت و گفت: این نهضت در استان همدان در حال احیاست و در آینده نه چندان دور به مراحل بین الملی خواهد رسید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر اینکه در کشور و در استان اقدامات خوبی صورت می‌گیرد یادآور شد: از منفی‌گفتن و منفی‌بافتن بپرهیزید چراکه اقدامات درخوری در حال وقوع است.

وی متذکر شد: یک نمونه از اقدامات بزرگ در استان پتروشیمی ابن سیناست به طوری که با ۴۰۰ میلیون یورو اعتبار از بانک توسعه و هلدینگ خلیج فارس کار پیش گرفته می‌شود.

حاجی‌بابایی در پایان اضافه کرد: به برکت خون شهدای این مرز و بوم کارهای بزرگ و تاثیرگذار در حال انجام است.

استاندار همدان نیز در آیین اظهار کرد: در ایام‌الله دهه عصر ۹۵۶ پروژه افتتاح و کلنگ می‌شود که از این میزان ۱۵۰ پروژه کلنگ‌زنی خواهد شد.

علیرضا قاسمی‌فرزاد افزود: اعتباری بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد تومان در سفر رئیس جمهوری به استان اختصاص پیدا کرد که این رقم در کمتر استانی تصویب شد‌ه است.

پایان پیام/۸۹۰۳۳/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه