امام جمعه بهمن: شکستن استخوان مستأجران زیر بار اجاره سنگین/آمار غیرواقعی مردم را بی‌اعتماد می‌کند

امام‌جمعه بخش بهمن ضمن گلایه از دولتمردان برای عدم نظارت بر وضعیت مسکن گفت: اجاره‌بهای سنگین و غیرمنطقی کمر مستأجران را شکسته است و هر روز محروم‌تر و ضعیف‌تر می‌شوند.

به گزارش خبرنگار کارآفرینان اقتصاد از ابرکوه: حجت‌الاسلام رضا علیزاده در خطبه‌های امروز نماز جمعه اظهار کرد: امروز دولتمردان برای جوانانی که تازه ازدواج کرده و نیاز به یک سرپناه برای شروع زندگی مشترک دارند چه فکری کرده‌اند؟ نه زمین در اختیار آن‌ها قرار می‌دهیم، نه وام درست‌وحسابی برای ساخت مسکن و نه نظارت بر اجاره‌بهای نجومی وجود دارد.

وی افزود: امروز شرایط به‌گونه‌ای شده که هر کسی مال و اموالی داشته روز به روز گنده‌تر شده و هر کسی هم که نداشته، هر روز ضعیف‌تر و محروم‌تر می‌شود و این با آرمان‌های انقلاب و امام سازگاری ندارد.

حل مشکلات معیشتی و رفاه خانوار بدون رشد اقتصادی ممکن نیست

امام جمعه بخش بهمن گفت: مقام معظم رهبری همواره با نام‌گذاری سال‌ها به نام اقتصادی، تلاش داشتند این نکته را به دست‌اندرکاران نظام یادآور شوند که باید فکر جدی برای اقتصاد کشور صورت گیرد. ایشان طی این سال‌ها رفع مشکلات اقتصادی را مطالبه و به مسئولین در موارد گوناگون تذکر دادند؛ چراکه اگر اقتصاد ما رشد پیدا کند مشکلات معیشتی و رفاهی خانواده‌ها نیز برطرف می‌شود.

علیزاده یادآور شد: بازدید موشکافانه رهبر انقلاب از نمایشگاه توانمندی‌های داخلی نشان داد که اگر این نظام علیرغم برخی بی‌تدبیری‌ها، همچنان پویا و بالنده در مسیر رشد و ترقی در حرکت است، به دلیل داشتن رهبر فرزانه‌ای چون ایشان هست.

وی به گفتگوی رهبر انقلاب با وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه نمایشگاه اشاره کرد و گفت: وقتی وزیر اعلام کرد سالیانه ۱۱ میلیون تن تولید گندم داریم آقا فرمودند این عدد به چه شکلی محاسبه شده است؟ این تذکر رهبر به وزیر نشان می‌دهد اگر متولیان کوچک‌ترین بی‌توجهی نسبت به آمار داشته و آن‌گونه که باید آن‌ها را مطابق با استاندارد و شاخص‌های علمی بیان نکنند، نه‌تنها بی‌اعتمادی مردم را در بردارد؛ بلکه مسیر چشم‌اندازهای تدوین شده را دچار خدشه می‌کند.

پیشرفت کشور در مسائل علم و فناوری از دستاوردهای انقلاب است

خطیب جمعه بخش بهمن ادامه داد: در هر کشوری علم و فناوری یکی از مهم‌ترین مؤلفه‎های قدرت ملی محسوب می‎شود که ما در زمان پهلوی ازاین‌جهت بسیار عقب بودیم به‌نحوی‌که نه‌تنها چیزی از خودمان نداشته، بلکه دشمنان اجازه یادگیری علم و دانش را هم به ما نمی‌دانند تا دست ما همیشه پیش آن‌ها دراز باشد.

علیزاده تأکید کرد: امروز برخلاف زمان پهلوی، ایران در دانش فناوری ساخت ماهواره، موشک، ناو زیردریایی و در علم هوافضا از جمله کشورهای اول دنیا است. همه این فنّاوری‌ها با دست توانمند دانشمندان جوان ایرانی، با قطعات تولید داخل و در زمان تحریم ساخته شده است که دشمنان بدانند به کوری چشم آن‌ها تحریم‌های 44 ساله نه‌تنها مانع پیشرفت ما نشد بلکه ما را به اوج و قله رسانید.

پایان پیام/ف

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه