روسیه: قصدی برای کاهش پالایش نفت و کم‌کردن تولید فرآورده‌های نفتی ‌نداریم

وزیر انرژی روسیه گفت: هیچ دلیلی برای روسیه وجود ندارد که بخواهد پالایش نفت یا تولید فرآورده‌های نفتی را به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا به طور قابل توجهی کاهش دهد.

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از اسپوتنیک، نیکلای شولگینوف، وزیر انرژی روسیه، امروز جمعه اعلام کرد که هیچ دلیلی برای روسیه وجود ندارد که بخواهد پالایش نفت یا تولید فرآورده‌های نفتی را به دلیل تحریم‌های اتحادیه اروپا به طور قابل توجهی کاهش دهد.

شولگینوف در پاسخ به این سوال که آیا تحریم محصولات نفتی روسیه توسط اتحادیه اروپا تهدیدی برای تولید و پالایش نفت در روسیه است یا خیر، به خبرنگاران گفت: تاکنون دلیلی وجود نداشته که بخواهیم به این اعتقاد برسیم که فرآوری یا تولید فرآورده‌های نفتی را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم.

وی افزود: همه چیز مربوط به تعمیرات و تامین قطعات یدکی پالایشگاه‌ها نیز در سایه تحریم  از قبل برنامه‌ریزی شده است.

تحریم‌های غرب علیه نفت روسیه از 5 دسامبر گذشته (14 آذر ماه 1401) به اجرا درآمد و اتحادیه اروپا واردات نفت روسیه را که از طریق دریا حمل می‌شود، ممنوع کرد.

داده‌های جدید نشان می‌دهد که بریتانیا برای به دست آوردن واردات نفت روسیه به هند متوسل شده است که این امر با تلاش‌های بریتانیا برای محدود کردن تأمین مالی مسکو و تضعیف اقتصاد آن در تضاد است.

بر اساس داده‌های تجاری گزارش شده توسط تلگراف، خریداران انرژی بریتانیایی واردات از بزرگترین پالایشگاه هند را افزایش داده اند که این امر به نوبه خود خرید نفت خام روسیه را افزایش داده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه