چوپان مفقود شده در برف و کولاک «سورشجان» نجات یافت

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: در پی بارش برف شدید و وقوع کولاک، یک چوپان در محل دامداری‌ منطقه دره سیر سورشجان‌ مفقود شد که طی عملیات 7 ساعته توسط نیروهای هلال احمر نجات یافت.

مسعود مثنوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در شهرکرد گفت: طی تماسی در روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ماه، گزارشی مبنی بر گرفتار شدن ۲ نفر از کارگران تونل در حال احداث شهر دشتک در برف و کولاک شدید دریافت شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بلافاصله یک تیم عملیاتی و امدادی شامل ۳ نجاتگر به محل وقوع حادثه اعزام شد‌، افزود: با توجه به صعب‌العبور بودن مسیر، تیم امداد و نجات کوهستان نیز متشکل از ۵ نجاتگر اعزام شد و پس از ۵ ساعت تلاش بی‌وقفه، به محل رسیدند.

مثنوی ادامه داد: یک نفر از مصدومان در محل به صورت سرپایی درمان شد و نفر دوم پس از تثبیت شرایط عمومی، به ایستگاه اورژانس منتقل شد.

عملیات ۷ ساعته برای نجات چوپان مفقود شده در سورشجان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: طی تماس مدیریت بحران با مرکز هماهنگی و کنترل عملیات eoc، گزارشی مبنی بر گم شدن یک چوپان در محل دامداری‌ منطقه دره سیر سورشجان‌ دریافت شد. 

مثنوی مطرح کرد: این چوپان به دلیل بارش برف، وقوع کولاک و فقدان‌‌ راه‌‌های ارتباطی، در طول ۴۸ ساعت گذشته امکان برقراری تماس با خانواده‌اش را نداشته بود. 

وی اظهار کرد: تیم امداد و نجات کوهستان شهرستان شهرکرد به منطقه مذکور اعزام شد و پس از ۷ ساعت تلاش، عملیات نجات این چوپان با موفقیت به پایان رسید.

وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور شهرکرد‌ ـ تونل‌ فجر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ضمن اشاره به وقوع تصادف زنجیره‌ای در محور شهرکرد‌ ـ تونل‌ فجر، بیان داشت: در پی این حادثه، نجاتگران پایگاه شهید رضوی شهرستان شهرکرد به محبوسان در خودروها و مصدومان امدادرسانی کردند.

وی افزود: در این عملیات ۹ حادثه‌دیده و ۳ مصدوم نجات یافتند و عملیات رهاسازی نیز برای ۲ نفر از حادثه‌دیدگان‌ در برف و کولاک صورت گرفت.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه