نمونه‌ای از نظارت‌های عجیب و غریب در ساخت و سازها/ساخت مدرسه در هوای منفی 8 درجه؟+تصویر و فیلم

میزان بارندگی در استان کهگیلویه و بویر احمد در بارندگی های اخیر بسیار زیاد بوده و سهم سی سخت از این بارندگی ها برف و یخبندان بوده است که عملا ساخت و سازهای ساختمانی را مختل می کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از سی سخت، نبود نظارت کافی بر روند ساخت و سازها از جمله در مدارس به خصوص مدارس شهر سی سخت همچنان مشکل آفرین است.

چند ماه پس از وقوع زلزله ۲۹ بهمن سال ۹۹ شهر سی سخت ساخت مدارس این شهر به استان های معین واگذار شد و قرار شد که در مهر ۱۴۰۱ کلیه مدارس آماده و تحویل آموزش و پرورش شوند ولی متاسفانه به دلیل نبود نظارت کافی و عدم پیگیری های لازم از سوی نوسازی مدارس کهگیلویه و بویراحمد بارها مشکلاتی در روند ساخت و سازها به وجود آمد و ترتیب اثری داده نشد.

بارها پیمانکاران همکاری نکردن نوسازی مدارس را علت تاخیر در تحویل دادن مدارس عنوان کردند و گفتند اعتبار لازم که مصوب شده به حساب ما پرداخت نمی کنند و ما هم با توجه به تورم و وضعیت بازار قادر به ادامه کار نیستیم.

در ۱۵ مهر ماه امسال چهار طرح آموزشی و خوابگاهی با حضور وزیر آموزش و پرورش، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، استاندار و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در سی سخت مرکز شهرستان دنا مورد بهره‌برداری قرار گرفت که در این مراسم وزیر آموزش و پرورش، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی، احمد نادری عضو هیأت رئیسه مجلس و عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی، موسوی رئیس فراکسیون مناطق محروم مجلس از خوابگاه دانش‌آموزی ابن‌سینا، دبیرستان ۶ کلاسه شهید بهشتی، هنرستان شبانه‌روزی سی‌سخت و چندین پروژه دیگر بازدید و آن را افتتاح کردند.

اما با توجه به شواهد موجود این افتتاح چندان کارساز نبوده و مدارس قابل استفاده نبوده زیرا هنوز انشعابات گاز و برق و آب این مجموعه خریداری نشده و مشکل دارد که جای بسی تأمل است باید پرسید اعتبار مصوب شده برای مدارس زلزله زده دنا چه شده که باید در چنین وضعیتی به سر برد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد؛ میزان بارندگی در استان کهگیلویه و بویر احمد در بارندگی های اخیر بسیار زیاد بوده و سهم سی سخت از این بارندگی ها برف و یخبندان بوده است که عملا ساخت و سازهای ساختمانی را مختل می کند.

اما در کمرکش بهمن ماه سرد و سخت و یخبندان گاه تا منفی ۸ درجه ساختمان نگهبانی مدرسه ابن سینا در حال بتن ریزی سقف جهت شیب بندی است که به گفته پیمانکار این مدرسه تمهیدات لازم را انجام داده است که در این مورد کارشناسان دفتر فنی و بازرسان باید شفاف سازی کنند که آیا این بتن ریزی مشکلی ایجاد می کند یا نه؟ آیا استحکام لازم را بدست می آورد یا نه؟ که  برای شفاف سازی و صحت حرف های پیمانکار مدرسه ابن سینا مجددا بازدید میدانی از این ساختمان به عمل خواهد آمد و در صورت نیاز وضعیت موجود رسانه ای خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه