۵ مدرسه بر اثر زلزله خوی آسیب جدی دیده است

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص وضعیت مدارس در شهرستان زلزله‌زده خوی، گفت: در بررسی‌های اولیه انجام شده، از مجموع ۸۸ مدرسه که تحت تأثیر کانون اصلی زلزله بود فقط ۵ مدرسه با مشکل جدی مواجه شده است که باید تخریب و بازسازی شود.

به گزارش گروه آموزش و پرورش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، حمیدرضا خان‌محمدی ئیس سازمان نوسازی ، توسعه و تجهیز مدارس کشور، امروز جهت بررسی روند خدمت رسانی به مدارس و محیط های یادگیری شهرستان زلزله زده خوی وارد این منطقه شد؛ وی در ابتدا از بخش‌های آسیب دیده دانشگاه فرهنگیان شهرستان خوی به ویژه خوابگاه‌های دانشجومعلمان بازدید کرد. 

 

خان‌محمدی در ادامه از برخی مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی بازدید کرد و گفت: در بررسی‌های اولیه انجام  شده، از مجموع ۸۸ مدرسه که تحت تأثیر کانون اصلی زلزله بود فقط ۵ مدرسه با مشکل جدی مواجه شده که باید تخریب و بازسازی شود. 

 

وی در خصوص زمان شروع کار بازسازی، اظهار کرد: باید با حضور تیم تخصصی، گزارش نهایی ارائه شود و ارزیابی کامل و دقیق صورت پذیرد که تا پایان هفته آینده این اتفاق خواهد افتاد و با تأمین اعتبار لازم از محل‌های مختلف در روند بازسازی و نوساری مدارس اقدام خواهد شد.

وی بر برنامه‌ریزی لازم برای عدم اختلال در روند یادگیری دانش‌آموزان تصریح کرد و ادامه داد: باید تلاش کنیم روند آموزش دانش‌آموزان متوقف نشود؛ اصل بر این است نخستین جایی که باید فعالیت رسمی خود را شروع کند، مدرسه باشد؛ در این خصوص توصیه‌های لازم انجام شد و ستاد نیز  آمادگی هرگونه خدمت رسانی را دارد.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه