دیدارامیرعبداللهیان با مادورو/ تأکید بر اجرای پروژه‌های همکاری بین ایران و ونزوئلا

رئیس جمهور ونزوئلا در دیدار وزیر امور خارجه ضمن ابلاغ سلام به رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله رئیسی گفت: در سال جدید باید پروژه‌های همکاری را با قدرت پیگیری کنیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به کاراکاس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که در رأس هیأتی سیاسی و در مقصد دوم سفرش به آمریکای لاتین در کاراکاس حضور دارد، امشب (جمعه) ۱۴ بهمن ماه به وقت محلی و در ادامه دیدارها با مقامات ونزوئلا با «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

مادورو در این دیدار ضمن خیرمقدم به امیرعبداللهیان و هیأت همراه و ابلاغ سلام گرم به رهبر معظم انقلاب و آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور، گفت: سفر شما در یک فرصت مغتنم انجام شده است. 

وی افزود: سال جدید را باید با توان و قدرت بیشتری شروع کرده و پروژه‌های همکاری را با قدرت پیگیری کنیم. 

مادورو ایران و ونزوئلا را دو کشور شجاع و ضد امپریالیسم خواند. 

امیرعبداللهیان هم در این دیدار ضمن ابلاغ سلام‌های گرم آیت‌الله رئیسی به همتای ونزوئلایی و ابراز خرسندی از دیدار مجدد با مادورو، گفت: سفر شما به جمهوری اسلامی ایران نقطه عطف جدیدی بود. 

گفتنی است، نیکلاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا ۲۰ خرداد ماه سالجاری به تهران سفر کرد و در این سفر سند همکاری‌های جامع راهبردی ۲۰ ساله بین ایران و ونزوئلا امضا شد.

امیرعبداللهیان پیش از این با وزیر خارجه و وزیر نفت ونزوئلا دیدار و گفت‌وگو کرد. رئیس دستگاه دیپلماسی پیش از این به موریتانی و نیکاراگوئه سفر کرده بود.

به گزارش خبرنگار کارآفرینان اقتصاد، مرتضی محمودوند نماینده مردم خرم آباد در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، عیسی کاملی دستیار وزیر ور مدیرکل آمریکا، علی چگنی مدیرکل دفتر دیپلماسی اقتصاد مقاومتی، عبدالله نکونام قدیری معاون سخنگو و مدیرکل دیپلماسی رسانه‌ای، مجتبی بنی اسدزاده دستیار وزیر در امور اجرایی و رضا نظرآهاری مشاور وزیر حسین امیرعبداللهیان را در این سفر همراهی می‌کنند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه