الیاس بوصعب: آمریکا نامزدی برای ریاست‌جمهوری لبنان ندارد/ از تصمیم بانک جهانی شوکه شدیم

نائب‌رئیس پارلمان لبنان پس از دیدار با مقامات آمریکایی تاکید کرد؛ هر کس که برای رسیدن به ریاست‌جمهوری بر روی واشنگتن حساب کند، متوهم است.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «الیاس بوصعب» نائب رئیس پارلمان لبنان در گفت‌وگوی اختصاصی با شبکه المیادین تصریح کرد که مقامات مسئول آمریکایی به بیروت ابلاغ کرده‌اند که هیچ نامزدی برای تصدی پست ریاست‌جمهوری لبنان ندارند. 

وی که از اوایل هفته پیش دیدارهای زیادی با مقامات آمریکایی در خصوص بحران‌های سیاسی و اقتصادی در لبنان داشته، گفت: «هرکس که در لبنان بر روی کمک واشنگتن و خارجی‌ها برای رسیدن به پست ریاست‌جمهوری حساب می‌کنند، متوهم است..مقامات مسئول آمریکایی به ما اطلاع دادند که به کسانی که برای شکایت از مخالفان خود و تسویه حساب سیاسی می‌آیند، اهتمام نمی‌ورزند».

وزیر دفاع سابق لبنان در خصوص حل و فصل قریب‌الوقوع بحران اقتصادی کنونی لبنان گفت: «بانک جهانی به ما اطلاع داد؛ وامی که انتظار می‌رفت برای بهبود تامین برق لبنان اختصاص دهد، در بودجه کنونی آن مطرح نیست..هیأت لبنانی از عدم ابلاغ این مسئله پیش از اتخاذ چنین تصمیمی از سوی بانک جهانی شوکه شد».

وی توضیح داد که در حال حاضر آمریکا و فرانسه وعده‌هایی مبنی بر دخالت سیاسی در بانک جهانی برای متعهد کردن مجدد آن به تخصیص وام برای لبنان داده‌اند. 

نائب‌رئیس پارلمان لبنان، از شش روز پیش در رأس یک هیأت پارلمانی به آمریکا سفر کرده و در حال دیدار با مقامات آمریکایی و رایزنی با آنها در خصوص بحران‌های موجود در لبنان است. وی پنجشنبه پیش در کاخ سفید با «جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی آمریکا، «برت مک‌گورک» مسئول هماهنگ‌کننده شورای امنیت ملی برای خاورمیانه و شمال آفریقا و «آموس هوکشتاین» فرستاده ویژه ریاست‌جمهوری آمریکا در مذاکرات ترسیم مرزی و امنیت انرژی دیدار و گفت‌وگو کرد. 

به نوشته المیادین، این نشست‌ها بر روی فرصت‌های بهره‌برداری از دو سرمایه نفتی و گازی در دریای لبنان پس از گذشت چند ماه از امضای توافق ترسیم‌ مرزهای دریایی و موضوع انتخاب رئیس‌جمهور جدید برای لبنان و تشکیل یک دولت نجات در این کشور، متمرکز بود. در این نشست‌ها همچنین به موضوع نشست قریب‌الوقوع پاریس در خصوص لبنان اشاره شد. 

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه