نماز شکر در چهارمحال و بختیاری اقامه می‌شود

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات چهارمحال و بختیاری گفت: یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه همراه با اقامه نماز ظهر و عصر نماز شکر با محوریت مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و منازل به صورت هماهنگ در کل استان اقامه می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالقاسم کاظمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در شهرکرد گفت: نزول رحمت و برکات الهی به شکل برف و باران در استان نوید بهار خوبی برای مردم و کشاورزان را می‌دهد که جا دارد شاکر این لطف الهی باشیم.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات چهارمحال و بختیاری افزود: یکشنبه ۱۶ بهمن‌ماه همراه با اقامه نماز ظهر و عصر نماز شکر با محوریت مساجد، حسینیه‌ها، بقاع متبرکه و منازل به صورت هماهنگ در کل استان اقامه می‌شود.

وی ادامه داد: این نماز مستحبی است و به صورت فُرادا و هماهنگ خوانده می‌شود و ایام اعتکاف بهترین فرصت برای اجرای این برنامه است.

کاظمی به نحوه اقامه نماز شکر اشاره کرد و گفت: این نماز دو رکعتی و مانند دیگر نمازهای مستحبی است که می‌توانیم مانند نماز صبح بخوانیم هرچند در کیفیت نماز شکر روایاتی نیز وارد شده است.

وی افزود: امام صادق(علیه السلام) در این باره می‌فرمایند: در رکعت اول سوره حمد و سپس توحید و در رکعت دوم نیز سوره حمد و سوره کافرون قرائت شود.

در رکوع و سجده رکعت اول بخوان: ” اَلْحَمْدُ لِلهِ شُکْراً شُکْراً وَ حَمْداً»

در رکوع و سجده رکعت دوم بخوان: «اَلْحَمْدُ لِلهِ الَّذِی اسْتَجَابَ دُعَائِی وَ أَعْطَانِی مَسْأَلَتِی» سپاس خدایی را که دعای مرا مستجاب و حاجتم را برآورده کرد و سپس تشهد و سلام.

پایان پیام/ ۶۸۰۳۶

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه