حدود ۱۰ هزار نفر تاکنون متقاضی سفر عتبات در رمضان هستند

نام‌نویسی سفر عتبات در ماه رمضان ادامه دارد و تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر برای زیارت عتبات در این ماه ثبت‌نام کرده‌اند که بیشتر آن‌ها متقاضی تشرف به عتبات در شب‌های قدر هستند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سفرهای زیارتی به عتبات در ماه رمضان هر ساله در نیمه نخست ضیافت الهی محدود بود. اما امسال با توجه به هم‌زمانی ماه رمضان با نوروز، بسیاری از ایرانیان که سال‌ها به دلیل شیوع کرونا امکان تشرف به عتبات را نداشتند، زیارت امام حسین علیه‌السلام را در نوروز انتخاب کردند و به این سفر معنوی مشرف شدند. 

حال ‌هوای بین‌الحرمین در بامداد امروز

نام‌نویسی ۱۰ هزار زائر برای سفر عتبات در رمضان

ثبت‌نام زیارت عتبات به صورت زمینی و هوایی در حال انجام است و تاکنون حدود ۱۰ هزار نفر برای سفر عتبات در ماه نوروز نام‌نویسی کرده‌اند که بخشی از این زائران اعزام شده‌اند و‌ بخش دیگر شب‌های قدر را برای تشرف به این قطعه از بهشت برگزیدند تا در شب‌های سرنوشت‌ساز قدر در جوار حرم‌های مطهر ائمه اطهار علیهم‌السلام در عراق حضور یابند. 

استقبال از سفرهای زمینی عتبات ادامه دارد

البته در روزهای اخیر با توجه به کاهش تعداد زائران عتبات، قیمت بلیت‌های پرواز عتبات کاهش یافته است ‌‌همین امر موجب شده تا برخی به صورت انفرادی عازم عتبات شوند. با این وجود، سفرهای زیارتی عتبات به صورت زمینی همچنان بیش از سفرهای هوایی است و‌ به دلیل پایین بودن قیمت سفر زمینی عتبات، بیشتر زائران از طریق مرزهای زمینی شلمچه، مهران و خسروی عازم عتبات می‌شوند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، هزینه سفر عتبات در ماه رمضان حدود ۱۵ کاهش یافته است و با توجه به حمایت دولت از سفر عتبات، با نوسان نرخ ارز در دوره مشخص شاهد افزایش هزینه‌ها نخواهیم بود.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه