پهن شدن سفره‌های افطار در بین‌الحرمین+عکس

سفره‌های افطار در بین‌الحرمین پهن شد و خادمان حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام هر شب از زائران پذیرایی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار حج و زیارت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، هر ساله در ماه مبارک رمضان سفره‌های افطار در کربلا و بین‌الحرمین پهن می‌شود و زائران در این قطعه از بهشت پس از اقامه نماز جماعت افطار می‌کنند.

شیوه توزیع افطار در ایام کرونا

در سال‌های گذشته که شیوع کرونا محدودیت‌هایی در کشورهای مختلف و اماکن زیارتی جهان اعمال کرد، خادمان حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام به پهن کردن سفره افطار اهتمام داشتند؛ به طوری که غذاهای گرم را طبخ و بین نیازمندان اطراف کربلا و حتی بیمارستان‌ها به ویژه مراکزی که بیماران کرونایی بستری بودند، توزیع می‌کردند ‌تا آن‌ها نیز از غذای حضرتی متنعم شوند.

بازگشت سفره‌های افطار در بین‌الحزمین

اما از سال گذشته که وضعیت عادی شد، سفره‌های افطار در بین‌الحرمین دوباره پهن شدند که البته خادمان حرم‌های مطهر کربلا در کنار توزیع افطاری در بین‌الحرمین و اطراف حرم‌ها، اقدام به توزیع بسته‌های افطار در شهرهای مختلف نیز کردند.

امسال نیز خادمان حرم‌های مطهر ۲ ساعت قبل از اذان مغرب به افق کربلا، طرفین بین‌الحرمین که مسقف است، مسدود کرده و در آنجا سفره پهن می‌کنند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، آشپزخانه حرم امام حسین و حضرت عباس علیهم‌السلام در ماه مبارک رمضان پذیرای زائران است که البته با توجه به محدودیت در مهمانسرای حرم‌های مطهر، غذای طبخ شده در این آشپزخانه‌ها در بین‌الحرمین نیز توزیع می‌شود و شب گذشته بیش از ۱۰ هزار پرس غذا و افطار از سوی حرم امام حسین و‌حضرت عباس علیهم‌السلام توزیع شد.

پایان پیام

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه