بلینکن برای تشدید فشارها علیه روسیه به بروکسل می‌رود

مقام وزارت خارجه آمریکا از سفر هفته آینده وزیر خارجه این کشور به بروکسل برای شرکت در نشست وزرای خارجه ناتو و همچنین دیدار با مقام‌های ارشد اتحادیه اروپا خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، «درک هوگان» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا در یک نشست خبری درباره برنامه سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور به مقر ناتو و اتحادیه اروپا با محوریت تشدید فشارها بر روسیه توضیح داد.

بنا بر اعلام وزارت خارجه آمریکا، هوگان در این نشست خبری اعلام کرد که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور سوم تا پنجم آوریل (۱۴ تا ۱۶ فروردین) به بروکسل می رود تا در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو شرکت کند.

به گفته این مقام آمریکایی، بلینکن در سفر به بروکسل بر ادامه حمایت آمریکا از اوکراین و لزوم تشدید فشارها بر روسیه تاکید خواهد کرد.

معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور اروپا و اوراسیا در این نشست گفت: «با ادامه جنگ، مهم است که ایالات متحده و متحدان و شرکای ما در همبستگی ما با اوکراین ثابت قدم بمانند».

درک هوگان با تکرار مواضع آمریکا علیه مسکو در قبال اوکراین گفت: «روسیه متجاوز در این جنگ است. استفاده از زور علیه اوکراین نقض منشور سازمان ملل بود».

این مقام وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: «وزیر (خارجه) بلینکن برای شرکت در نشست وزرای خارجه ناتو در ۳ تا ۵ آوریل به بروکسل سفر و بار دیگر بر حمایت ایالات متحده از اوکراین و تعهد به امنیت فراآتلانتیک تاکید خواهد کرد».

قرار است وزیر خارجه آمریکا در جریان سفر به بروکسل که مقر ناتو و اتحادیه اروپا است، با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، «دیمترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین و «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو هم دیدار کند.

درک هوگان در این نشست خبری افزود: «این نشست وزرای ناتو تمرکز زیادی بر اوکراین خواهد داشت اما وزیران همچنین درباره تهدیدات و چالش‌های جهانی، از جمله همکاری با شرکای (منطقه) ایندوپاسیفیک در مورد رفتار مخرب چین هم بحث خواهند کرد».

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه