حمایت ایلان ماسک از نامزد ریاست‌جمهوری آمریکا/ آسوشیتدپرس: توییتر تریبونی باز برای تئوری‌ توطئه و محتوای جعلی انتخابات

در حالی که ایلان ماسک پلتفرم خود را به عنوان پناهگاهی برای آزادی بیان تبلیغ کرده، این سایت از زمانی که توسط او خریداری شد تقریباً ۸۰ درصد از کارکنان خود را تعلیق یا اخراج کرده و مملو از دیدگاه‌های افراطی و سخنان تنفر آمیز بوده است.

به گزارش خبرنگار رسانه آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد به نقل از آسوشیترپرس، توییتر با راه‌اندازی بخش پیشنهادات ریاست‌جمهوری دیسانتیس نشان داد این پلتفرم تحت رهبری ایلان ماسک به جناح راست پیوسته است.

نیویورک (آسوشیتدپرسAP) - دو سال پیش، ران دیسانتیس، فرماندار فلوریدا، با امضای لایحه‌ای به منظور مجازات توییتر و دیگر شرکت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی، این پلتفرم‌ها را به عنوان «سرکوبگر ایده‌ها» در طول همه‌گیری کووید-۱۹ و خاموش کردن صدای محافظه‌کاران مورد انتقاد قرار داد.

در حالی که ایلان ماسک پلتفرم خود را به عنوان پناهگاهی برای آزادی بیان تبلیغ کرده است، این سایت از زمانی که توسط او خریداری شده تقریباً ۸۰ درصد از کارکنان خود را تعلیق یا اخراج کرد، مملو از دیدگاه‌های افراطی و سخنان تنفر آمیز بوده است

 

نسخه جدید توییتر متعلق به ایلان ماسک به دیسانتیس کمک کرد تا روز چهارشنبه تلاش خود را برای نامزدی ریاست‌جمهوری جمهوری‌خواهان آغاز کند. 

اگرچه این حمایت توییتری با اشکالات فنی جدی مواجه شد و مورد هجمه منتقدان نامزدی دیسانتیس فرماندار فلوریدا قرار گرفت، اما با این وجود، تغییر توییتر به سمت راست تحت رهبری ماسک، که آن را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خرید و در ماه اکتبر مدیریت کرد، غیرقابل انکار است.

دیسانتیس در جریان اجلاس فضاهای توییتر گفت: «حقیقت بارها و بارها سانسور شد، و اکنون که توییتر در دست یک حامی آزادی بیان است، این اتفاق نمی‌تواند دوباره در این پلتفرم توییتر تکرار شود.»

ماسک که یکی از میزبانان این رویداد بود، در پاسخ به این تمجید گفت: «توئیتر واقعاً گران بود، اما آزادی بیان قیمتی ندارد».

در حالی که ایلان ماسک پلتفرم خود را به عنوان پناهگاهی برای آزادی بیان تبلیغ کرده است، این سایت از زمانی که توسط او خریداری شده تقریباً ۸۰ درصد از کارکنان خود را تعلیق یا اخراج کرد، مملو از دیدگاه‌های افراطی و سخنان تنفر آمیز بوده است.

توییتر به یک تریبون باز برای تئوری‌های توطئه، محتوای جعلی و اطلاعات نادرست انتخابات تبدیل خواهد شد، زیرا سران کشور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به شدت در جناح‌های مختلف قرار گرفته‌اند

 

حالا اما، بسیاری از جمهوری‌خواهان از تسلط ماسک بر توییتر به عنوان ایجاد یکی از آخرین فضاهای آنلاین اصلی که می‌توانند نظرات خود را بدون ترس از حذف به اشتراک بگذارند، استقبال کرده‌اند.

چهره‌های برجسته در رسانه‌های محافظه‌کار(جمهوری‌خواهان)، مانند مجری سابق فاکس نیوز، تاکر کارلسون و مجریان پادکست‌های «دیلی وایر»(The Daily Wire)، می‌گویند که قصد دارند پخش محتوا را در این سایت آغاز کنند.

به دلایل فوق، هشدارها در حال افزایش است، که به شدت توسط نامزدها و آژانس‌های دولتی، از جمله آنهایی که اطلاعات آرای انتخابات را ارائه می‌دهند، مورد استفاده قرار می‌گیرد، توییتر به یک تریبون باز برای تئوری‌های توطئه، محتوای جعلی و اطلاعات نادرست انتخابات تبدیل خواهد شد، زیرا سران کشور در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ به شدت در جناح‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه