هشدار پاریس به اوکراین درباره حمله به روسیه با تسلیحات فرانسوی

یک مقام دولتی فرانسه مدعی است که پاریس به کی‌یف هشدار داده از کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین نباید برای حمله به روسیه استفاده شود.

به گزارش گروه بین‌الملل آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، بعد از هشدارهای روسیه به کشورهای غربی درباره حمایت از حملات اوکراین به خاک این کشور، پاریس از استفاده شدن تسلیحات فرانسوی در این مسیر ابراز نگرانی کرد.

شبکه خبری «بلومبرگ» شامگاه چهارشنبه به نقل از یک مقام دولتی فرانسه گزارش داد، پاریس به کی‌یف هشدار داده که از کمک‌های نظامی این کشور به اوکراین نباید برای حمله به روسیه استفاده شود.

وزارت دفاع روسیه روز سه‌شنبه گفته بود که ارتش اوکراین با استفاده از هشت هواپیمای بدون سرنشین به مسکو حمله کرد اما همه آنها پیش از انجام هرگونه عملیاتی، سرنگون شدند.  

بر اساس این گزارش، این مقام فرانسوی که خواست نامش فاش نشود، اما گفت که فرانسه نمی‌تواند به تنهایی روش مبارزه اوکراین با روسیه یا نحوه استفاده از تسلیحات اهدایی به کی‌یف را دیکته کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، یک دیپلمات اروپایی نیز خبر داد که متحدان اوکراین به‌طور کلی در مورد موضوع حملات کی‌یف به خاک روسیه بحث نمی‌کنند، زیرا این موضوع باعث جنجال می‌شود.

حدود ۴ هفته قبل بود که مسکو با اعلام خبر دفع حمله پهپادی اوکراین به مقر ریاست‌جمهوری روسیه، گفت که این حمله را سوءقصد به جان پوتین دانسته و حق اقدام تلافی‌جویانه را برای خود محفوظ می‌داند.

همزمان «پکا هاویستو» وزیر امور خارجه فنلاند در واکنش به چند عملیات پهپادی نیروهای اوکراینی در مسکو و حملات گروه‌های تروریستی این کشور به غرب روسیه، مدعی شد که ارزیابی آنچه در حال رخ دادن است دشوار است.

طبق این گزارش، هاویستو در ادامه اظهار داشت: «وقتی به اوکراین تسلیحات می‌دهیم، رویکرد ما این است که این کشور را قادر می‌سازیم تا از خاک خود دفاع کند».

روزنامه «نیویورک تایمز» نیز گزارش داد که سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا به این نتیجه رسیده‌اند که یکی از سرویس‌های ویژه اوکراین پشت حمله پهپادی به کرملین در بامداد سیزدهم اردیبهشت قرار دارد. (جزئیات بیشتر)

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه