زیر گذر شهرک صنعتی خرم‌آباد هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

معاون ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: درصورت پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکار عملیات اجرایی زیرگذر شهرک صنعتی شماره یک خرم‌‌آباد تا هفته دولت به اتمام خواهد رسید.

گودرز بابا عباسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد در خرم‌آباد، در خصوص آخرین وضعیت زیر گذر شهرک صنعتی شماره یک خرم‌‌آباد، با اشاره به اینکه زیر گذر شهرک صنعتی شماره یک خرم‌‌آباد یکی از ۵ زیر گذر موجود در کمربندی جنوبی خرم‌آباد است، اظهار کرد: اصل سازه زیرگذر که شامل پل‌های باکسی است، همزمان با چهار خطه شدن کمربندی جنوبی اجرا شده‌است.

وی خاطر نشان کرد: اما به دلیل عدم تملک زمین‌های محل رمپ و لوپ‌های ورودی و خروجی زیرگذر تاکنون انجام نشده‌است.

معاون ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: با توجه به ترافیک شهرک صنعتی و فعالیت کارگاه‌ها و صنایع مختلف همچنین ترافیک محلی چندین روستا از محور منتهی به این زیر گذر، یکی از نقاط پر حادثه در سطح شهرستان خرم‌آباد محسوب می‌شود که به دلیل عبور عرضی وسایط نقلیه در عرض چهار خطه موجب تصادفات ناگوار می‌شود.

باباعباسی با اشاره به اینکه زیرگذر شهرک صنعتی به دلیل عدم اجرای ورودی و خروجی‌های مناسب و عدم دفع آب‌های سطحی آن در فصول بارش اغلب دچار آبگرفتگی و عدم کارایی لازم در عبور عرضی از محور می‌شود، افزود: وسایط نقلیه به ناچار به صورت تقاطع هم‌سطح از بالای پل استفاده کرده و دچار حادثه می‌شوند.

وی اظهارکرد: سال گذشته با پیگیری‌های استاندار در خصوص رفع نقص پل موجود و اصلاح محور اصلی زیر گذر با وجود نبود اعتبار ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از مناطق نفت خیز تامین و قراردادی معادل یازده میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان با پیمانکار منعقد شد.

معاون ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: پیمانکار پروژه با وجود دریافت تنها یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اما حدود ۱۰ میلیارد تومان کارکرد دارد.

باباعباسی پیشرفت فیزیکی پروژه زیر گذر شهرک صنعتی را ۶۳ درصد عنوان کرد و گفت: کل هزینه انجام شده در این پروژه حدود ۱۰ میلیارد تومان و هزینه باقیمانده برای تکمیل نیز با احتساب تعدیل حدود ۸ میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه در راستای تکمیل پروژه تاکنون حدود دو هزار متر مکعب بتن ریزی در دیوارها و خاکبرداری انجام شده است، عنوان کرد: تنها لایه‌های زیر سازی و روسازی شامل ساب بیس و بیس و آسفالت و همچنین بخشی از سپتیک و تجهیزات تخلیه آب سطحی باقیمانده است.

معاون ساخت و مهندسی اداره کل راه و شهرسازی لرستان گفت: درصورت پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکار عملیات اجرایی زیرگذر شهرک صنعتی شماره یک خرم‌‌آباد تا هفته دولت به اتمام خواهد رسید.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه