آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها در ایام تعطیل بیشتر بوده، مردم مراقب باشند

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: مردم مراقب جنگل‌ها و مراتع در همه ایام خصوصا روزهای تعطیل باشند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از یاسوج، سعید جاویدبخت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۵۶ درصد استان جنگل و مرتع هستند، گفت: منابع طبیعی و آبخیزداری استان با گرم شدن هوا تمهیداتی را در قالب تیم‌های واکنش سریع برای مواقع آتش‌سوزی اندیشیده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: در راستای ماده ۴۷ قانون حفاظت و بهره‌برداری تمام دستگاه‌ها مکلف هستند در شرایط آتش‌سوزی برای اطفاء حریق اقدام کنند، که می‌طلبد دستگاه‌ها در زمان آتش‌سوزی پای کار باشند.

وی از توزیع ۱۰۰ دستگاه دمنده میان شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: مردم نقش مهمی در پیشگیری از آتش‌سوزی و اطفاء حریق در زمان آتش‌سوزی دارند.

این مسئول با بیان اینکه مردم از هرگونه کاری که منجر به آتش‌سوزی در عرصه‌های طبیعی می‌شود خودداری کنند، گفت: انداختن یک ته سیگار در طبیعت می‌تواند منجر به ایجاد آتش‌سوزی شود که توصیه می‌شود از روشن کردن آتش و هر کار دیگری در طبیعت جدا خودداری شود.

جاویدبخت با بیان اینکه شاهد بودیم که آتش‌سوزی در ایام تعطیلات بیشتر رخ داده گفت: آتش‌سوزی‌ها بیشتر در پسماندهای زمین‌های کشاورزی بوده اما به مراتع و جنگل‌ها سرایت کرده که با حضور به موقع نیروهای منابع طبیعی مهار شدند.

وی عنوان کرد: مردم نهایت دقت را خصوصا در روزهای تعطیل در جهت پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها داشته باشند.

این مسئول با اشاره به ایجاد ۹۰۰ کیلومتر آتش‌بر در استان گفت: تاکنون ۶۵۰ کیلومتر آتش‌بر در استان احداث شده است.

وی خاطرنشان کرد: شماره‌های ۱۳۹ و ۱۵۰۴ آماده دریافت گزارش‌های مردمی از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع است.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه