قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) سپاه برای رفع محرومیت به کمک کهگیلویه و بویراحمد می‌آید

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) بخشی از محرومیت‌های استان در حوزه راه، آب آشامیدنی و برق رفع می‌شود.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از یاس.وج، سید علی احمدزاده در دیدار با سردار جمال‌الدین آبرومند رئیس قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: علی‌رغم نعمت‌های خدادادی اما عمق محرومیت‌ها در استان بالا است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: این استان در ابعاد مختلف دارای مشکلات فراوانی است و نیازمند نگاه ویژه قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) هستیم.

وی با اشاره به اینکه بخش عظیمی از نفت صادراتی کشور از شهرستان گچساران تامین می‌شود و این جدای از ۸۵ حلقه چاه منطقه بهمئی است، گفت: چندان بهره‌ای از این ظرفیت نمی‌بریم و جزء آلودگی زیست محیطی چیزی عاید گچساران نمی‌شود.

 احمدزاده با اشاره به ظرفیت استان در بخش معدن افزود: علی‌رغم اینکه سدهای بزرگی احداث شده اما اراضی کشاورزی استان خشک و یا به صورت دیم کشت می‌شوند.

 

 وی با بیان اینکه مردم در برخی از روستاهای استان از جمله روستای شهید طیب برای عبور از رودخانه از چره و گرگر استفاده می‌کنند، گفت: ساخت پل برای عبور مردم از رودخانه مارون و خرسان آغاز شده اما هزینه احداث پروژه‌های عمرانی در استان بالا است.

احمدزاده در خصوص مشکل آب آشامیدنی روستاها و مناطق مختلف استان گفت: در یاسوج مرکز استان با تنش آبی مواجه هستیم و حداقل ۴۰ درصد پرت آب داریم، در گچساران شهرستان ابر مخزن جهان شبکه انتقال آب پوسیده است.

وی با بیان اینکه استان بیشترین رزمنده را در دوران دفاع مقدس داشته گفت: مشکل اشتغال در استان جدی است و برخی از فرزندان شهداء بیکار هستند و باید برای آنها شغل ایجاد کنیم.

 احمدزاده به خواسته‌های استان از قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نگاه کریمانه این قرارگاه است، گفت: سیلاب و کلوار، زیلایی، پوله و سادات چاهن و بردپهن و تاکسیسه تا مورزرد مناطق بحرانی استان هستند و نیازمند ایجاد جاده روستایی هستیم‌.

احمدزاده عنوان کرد: در لوداب به شدت در جاده روستایی و آب آشامیدنی با مشکل مواجه هستیم.در حوزه دشت روم از تنگ سرخ تا ده مرادی، کوشک و پراشکفت آب آشامیدنی و شبکه آب دیده شود و تقاضا داریم قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) اقدامات لازم را در این مناطق انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه منطقه پیچاب با ۱۸ روستا در باشت فوق‌العاده محروم است و برخی از روستاهای این منطقه اصلا جاده دسترسی ندارند گفت: از قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) تقاضا داریم جاده روستایی و آب آشامیدنی در منطقه پیچاب احداث کند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در شهرستان بهمئی مناطق پهنوک و سرآسیاب فاقد شبکه آب و جاده است و جزء مناطق بحرانی استان هستیم، در شهرستان کهگیلویه مناطق دیشموک و چاروسا نیازمند شبکه برق و جاده روستایی هستند که امیدواریم ویژه مورد توجه قرار گیرند.

احمدزاده بیان کرد: در لنده بخش موگرمون و قیام و در پشته زیلایی چرام با مشکل جاده روستایی و آب آشامیدنی مواجه هستیم و امیدواریم قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ویژه این مناطق را در دستور کار قرار دهد.

 

وی با بیان اینکه کارهای عمرانی در روستاها توسط دولت سیزدهم آغاز شده اما اعتبارات پاسخ‌گو نیست، افزود: بحران نبود جاده روستایی، آب آشامیدنی و شبکه برق در استان وجود دارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دهستان سادات محمودی نیازمند ارائه خدمت به مردم چند روستا هستیم، ضمن اینکه برای ساخت پل در جلاله شهرستان دنا نیازمند اعتبار هستیم.

 احمدزاده با اشاره به ساخت ۲۰ هزار واحد مسکونی برای افراد محروم جامعه گفت: از ظرفیت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) برای ساخت این تعداد واحد استفاده شود.

در ادامه سردار جمال‌الدین آبرومند رئیس قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به اینکه تقویت امید و ایمان در جامعه مورد تاکید مقام معظم رهبری است، گفت: علی‌رغم خدمات متعدد دولت‌ها هنوز در برخی مناطق از جمله کهگیلویه و بویراحمد شاهد محرومیت هستیم‌.

رئیس قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با اشاره به فلسفه این قرارگاه افزود: حمایت از جامعه محروم و جغرافیایی محرومان در حوزه آب، راه روستایی، آبخیزداری، اشتغال، حاشیه نشینی و حوزه سلامت و آموزش و پرورش در دستور کار این قرارگاه است و در تفاهم نامه با استانداری استان این موارد مبادله می شود.

وی با تاکید بر ایجاد اشتغال و تولید ثروت در استان گفت: اگر اشتغال ایجاد شود محرومیت‌های استان رفع می‌شود که در این خصوص تمرکز بر روی صنایع کوچک و متوسط است.

سردار آبرومند عنوان کرد: در تفاهم‌نامه با استاندار کهگیلویه وبویراحمد تعدادی روستا هدف‌گذاری می‌کنیم که ظرفیت بالقوه آنها به بالفعل تبدیل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: بخش قابل توجهی از مشکلات استان در دستور کار قرارگاه قرار خواهد گرفت.

سردار آبرومند خاطرنشان کرد: قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) از تمام ظرفیت و توان خود استفاده می‌کند که طی دو سال استان را به شاخص‌های کشوری نزدیک کنیم.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه