پرداخت 800 میلیارد تومان تسهیلات برای مشاغل خرد در خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: طی سال گذشته حدود 800 میلیارد تومان در حوزه اشتغال زایی استان از جنس خرد و کوچک تسهیلات پرداخت شد.

جواد اشرفی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار کارآفرینان اقتصاد از بیرجند اظهار داشت: تسهیلات اشتغال زایی در حوزه‌های مختلفی توزیع می شود.

وی تصریح کرد: برخی از این تسهیلات مربوط به مشاغل خرد، برخی در قالب تبصره ۱۶ برای اشتغال‌هایی که دستگاه‌هایی اجرایی مانند بنیاد برکت و بسیج دنبال می‌کنند و برخی در قالب تبصره ۱۸ برای واحدهای بزرگ است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: طی سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیارد تومان در حوزه اشتغال زایی استان از جنس خرد و کوچک تسهیلات پرداخت شد.

اشرفی در مورد این نقد که برخی از افراد اعتقاد دارند اگر این میزان تسهیلات برای ایجاد واحدهای تولیدی بزرگ هزینه شود به نفع اشتغال و اقتصاد جامعه خواهد بود، گفت: سیاست کلان کشور بر توانمند سازی اقشار متوسط جامعه بوده که در این راستا تقویت اقتصاد مردم پایه و اقتصاد مقاومتی دارای اهمیت بوده بنابراین پرداخت تسهیلات به مشاغل خرد و خانگی می تواند در این زمینه تأثیر بسزایی داشته باشد.

پایان پیام/۶۹۰۲۷

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه