عملکرد «دستگاه قضا» در امید آفرینی در جامعه موثر است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دستگاه قضا با فعالیت های مطلوب خود می تواند سبب امید آفرینی در جامعه شود، گفت: باید دستگاه قضا به مسئله امید آفرینی به عنوان یک مقوله مهم توجه کند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از قزوین، آیت الله علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری در آیین تودیع و معارفه دادستان قزوین که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد، اظهار کرد: در حاکمیت یک جامعه دستگاه قضا و مسائل قضایی از اهمیت بالایی برخوردار است و از ابتدا در حاکمیت انبیا نیز دستگاه قضایی حائز اهمیت بوده است.

وی افزود: اگر صد مسئله در جامعه وجود داشته باشد ۸۰ مورد آن مربوط به دستگاه قضاست بنابراین اگر یک کشور دستگاه قضایی درستی نداشته باشد عقب مانده خواهد بود.

اسلامی خاطرنشان کرد: مردم باید طعم شیرین عدالت را به خوبی حس کنند از این رو مهمترین وظیفه دستگاه قضایی اجرای قانون و احقاق حق است بنابراین باید دستگاه قضا عدالت گستر خوبی در جامعه باشد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه دستگاه قضا با فعالیت های مطلوب خود می تواند سبب امید آفرینی در جامعه شود، گفت: باید دستگاه قضا به مسئله امید آفرینی به عنوان یک مقوله مهم توجه کند و نباید به صورت گذرا از کنار آن عبور کند.

دادستان به عنوان مدعی العموم در عرصه عفاف و حجاب وارد شود 

فاطمه محمدبیگی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه اظهار کرد: دادستان به عنوان مدعی العموم در عرصه عفاف و حجاب و زندگی عفیفانه ورود پیدا کند چرا که در حال حاضر در این مورد دچار چالش هایی در استان هستیم. 

وی افزود: احیای حقوق عامه از وظایف مهم قوه قضاییه است و از این رو می تواند در این زمینه ورود جدی پیدا کند.

محمد بیگی خاطر نشان کرد: ما در صنایع، منابع طبیعی و اوقاف مشکلات متعددی در استان داریم و پیش از این پرونده های خوبی را آغاز کرده ایم و امیدوارم پس از این نیز ادامه دار باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: همانطور که در بحث پزشکی مطرح می شود پیشگیری بهتر از درمان است و هزینه کمتری را داراست از این رو در زمینه قضایی نیز این مسئله وجود دارد و اگر پیشگیری صورت گیرد هزینه های کمتری برای کشور ایجاد می شود. 

انتهای پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه