وزارت علوم پیشنهادی در زمینه تاثیر مثبت سوابق تحصیلی دوازدهم در کنکور نداشته است

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص مصوبه دیروز (دوم بهمن) این شورا برای کنکور اعلام کرد که پیشنهاد مستقلی از سوی وزارت علوم مبنی بر فقط تأثیر مثبت سوابق تحصیلی پایه دوازدهم در آزمون سراسری ارائه نشده بود.

به گزارش گروه علمی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، در حالیکه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی بعد از جلسه دیروز (دوم بهمن) شورا با حضور رئیس جمهور از لغو تاثیر سوابق تحصیلی پایه دهم در نتیجه کنکور سراسری و تاثیر قطعی پایه یازدهم و دوازدهم خبر داده بود، وزیر علوم امروز ( چهارشنبه ) اعلام کرد که نظر کارشناسی وی و سازمان زیر مجموعه وزارت علوم (سازمان سنجش) تاثیر مثبت فقط پایه دوازدهم در آزمون سراسری است.

در پی این امر، شورای عالی انقلاب فرهنگی در اطلاعیه ای، موضوع پیشنهاد مستقل وزارت علوم در این زمینه را رد کرده است.

در بخشی از اطلاعیه شورا آمده است: شورا در نهصدو دوازدهمین نشست که با هدف تقویت عدالت آموزشی و کاهش فشار روانی دانش‌آموزان برگزار شد تصمیم به حذف تأثیر قطعی معدل پایه دهم در کنکور گرفت.

در اطلاعیه مرکز رسانه شورا هم گزارشی از آثار اجرای مصوبه «سیاست‌های سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها» ارائه شده که به بهبود یادگیری، کاهش استرس و رشد میانگین نمرات دانش‌آموزان اشاره دارد.

در ایناطلاعیه آمده است : درخصوص سوالات مرتبط با نحوه تأثیر معدل در کنکور، زمان اجرا، تعداد دروس آزمون‌ها و غیره مقرر شد این موضوعات در جلسه بعدی شورا بررسی و نتایج به‌صورت شفاف اعلام شود.

گزارش «آثار اجرای مصوبه سیاست‌های سنجش و پذیرش دانشگاه‌ها» نیز در پیوست این اطلاعیه منتشر شده که بر افزایش عدالت آموزشی، بهبود یادگیری، کاهش استرس دانش‌آموزان و استفاده کمتر از کتاب‌های کمک‌آموزشی تأکید دارد. آمارها نشان‌دهنده رشد میانگین نمرات دانش‌آموزان است.

در این اطلاعیه آمده است : در جلسه اخیر شورا، سناریوهایی شامل "ادامه اجرای مصوبه کنونی"، "تمرکز تأثیر قطعی بر پایه‌های یازدهم و دوازدهم"، و "سنجش جامع این دو پایه در پایان دوره" بررسی شد. این سناریوها، بر مبنای نظرات دستگاه‌ها، کارشناسان، متخصصان و خبرگان این حوزه احصاء شده است.

شورای عالی انقلاب فرهنگی، تأکید دارد بهترین سیاست‌ها از همراهی و مشارکت همه ذی‌نفعان شکل می‌گیرد. هیچ پیشنهاد مستقل از جانب وزارت محترم علوم، تحقیقات و فناوری مبنی بر تأثیر مثبت پایه دوازدهم ارائه نشده بود.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه