اقدامات لازم برای پیگیری دستور رییس جمهور مبنی بر ساخت هواپیما انجام شد/ امروز در صنعت دفاعی توان طراحی داریم

معاون وزیر دفاع با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور در مجموعه هسا گفت: برای ساخت هواپیمای تجاری و مسافربری توان علمی داریم که در این خصوص نیازمند عزم ملی هستیم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از اصفهان، امیر افشین خواجه‌فرد، معاون وزیر دفاع و مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان، ضمن گرامیداشت روز صنعت دفاعی اظهار داشت: امروز در کشور ما شهدا در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، ترور، هسته‌ای و علمی، دفاع از حرم و سلامت حضور دارند و در این راستا شاهد بودیم که کشورمان در سخت‌ترین شرایط تحریم چه دستاوردهایی ارائه داد.

وی با بیان اینکه در کشور در تمام ابعاد تحریم داشتیم اما زمانی که این مورد در بحث صنعت دفاعی مطرح باشد شرایط متفاوت است، افزود: اصفهان شهری صنعتی است و پس از تهران در صنعت دفاعی جزو سرآمدها است، در اصفهان هسا و دیگر مجموعه‌ها، مجموعه‌های ویژه‌ای هستند و از خادمان این عرصه تشکر می‌کنم. 

خواجه‌فرد بیان داشت: با نگاهی به تاریخ، ۲۸ مرداد سال ۱۳۳۲ و کودتای آمریکایی را می‌بینیم که نشان می‌دهد با ورود به این عرصه‌ها دیگر شاهد چنین حوادثی نخواهیم بود، در آن زمان ارتش و تجهیزاتی داشتیم اما میدان رزم، بهره‌برداری و نحوه بهره‌برداری را تعیین نمی‌کردیم ولی در حال حاضر محصولات‌مان درون‌زا است.

معاون وزیر دفاع با تأکید بر اینکه امروز در صنعت دفاعی توان طراحی داریم، اظهار کرد: این موضوع یک ویژگی منحصر به فرد است و در گام دوم انقلاب اسلامی ملت ما خواهند دید که محصولاتی را در تیراژهای مناسب برای نیروهای مسلح تولید خواهیم کرد، هرچند در شرایط فعلی نیز به این مرحله رسیده‌ایم. 

وی پیرامون ویژگی‌های صنعت دفاعی گفت: درون‌زا بودن صنعت دفاعی امری مهم است زیرا دشمن از توانایی و جزئیات سلاح ما بی‌خبر خواهد بود و با توجه به تغییرات حوزه علم، می‌توانیم سلاح را به سمت بهره‌های مختلف علم سوق دهیم.

خواجه‌فرد با یادآوری اینکه سلاح و تجهیزات صنایع دفاعی عملیات‌محور است، بیان داشت: تجهیزات و سلاح‌ها با توجه به نظر فرماندهان سلاح‌ها ساخته می‌شود و در این راستا سلاح‌هایی ساخته می‌شود که منطبق بر بوم کشور و تهدیدات است؛ به همین دلیل دشمن در مقابل نیروهای مسلح‌مان سر تعظیم فرود می‌آورد و ناامید است البته که ناامیدی دشمن تنها به سلاح بازنمی‌گردد زیرا آنچه که سلاح‌ها را به حرکت درمی‌آورد اعتقادات نیروها است که دشمن از آن بی بهره است. 

معاون وزیر دفاع با اشاره به سخنرانی رئیس‌جمهور در مجموعه هسا خاطرنشان کرد: برای ساخت هواپیمای تجاری و مسافربری توان علمی داریم اما نیازمند عزم ملی هستیم؛ در ادامه دست نیاز به سمت استان داریم، اقدامات لازم پس از دستور رئیس‌جمهور انجام شد و در این راستا منطقه ویژه اقتصادی کنار مجموعه هسا می‌تواند در این حوزه فعال شود و از مسؤولان درخواست دارم در این زمینه کمک کنند تا کار سرعت بگیرد زیرا کار جهادی و انقلابی است.

وی با اشاره به اهمیت منابع و سرمایه انسانی اظهار داشت: امروز در وزارت دفاع سرمایه انسانی وجود دارد، البته اگر کاری انجام می‌دهیم با قدرت زنجیره تأمین‌مان است.

خواجه‌فرد گفت: در مجموعه سازمان هوایی بیش از ۱۸٠ شرکت دانش‌بنیان به کار گرفته شده است، همچنین بیش از ۲٠٠ مجموعه در حوزه‌های تخصصی به ما کمک خدماتی، مهندسی می‌دهند.

مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح خبر داد: در حوزه معیشت و مسکن موظف به تأمین زمین هستیم و پیش‌بینی‌ها و تلاش‌هایی صورت گرفته است و در ادامه زمین‌هایی را در اختیار خواهیم گذاشت.

وی با بیان اینکه در صنعت دفاعی به گونه‌ای اقدام کرده‌ایم و ادامه خواهیم داد که این مرز و بوم از جنگ دور باشد، عنوان کرد: در این راستا توان رزمی خود را به‌ دست خود افزایش می‌دهیم و هدف این است که کشور را از آسیب‌ها دور کنیم؛ فشارهای اقتصادی در توان رزم ما خللی وارد نمی‌کند زیرا اقتصاد را از حوزه نظامی جدا می‌دانیم و دشمن می‌داند در این حوزه آسیب‌پذیر نیستیم. 

انتهای پیام/۶۳۱۲۵/ق/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه