حمایت دولت و مجلس از مساجد قابل قبول نیست

امام‌جمعه گلپایگان گفت: مساجد کانون حل و فصل معضلات تربیتی و اجتماعی و اقتصادی است، حمایت دولت و مجلس از مساجد ضعیف بوده و قابل قبول نیست.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گلپایگان، حجت الاسلام محمدتقی کرامتی، امام‌جمعه گلپایگان ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر گلپایگان اظهار کرد: کودتای ۲۸ مردادماه یکی از  رویدادهای تلخ و از خیانات آمریکا در حق ملت ایران بود.

وی افزود: آمریکایی‌ها در لباس دوست سعی در برقراری روابط با ملت ایران کردند، سپس در تمام بخش‌ها و مداخلات ریز و درشت کشور  ورود پیدا کردند، دولت مصدق با حمایت قاطع آیت الله کاشانی به پیروزی رسید و یکی از اتفاقات مهم در ماه نخست پیروزی دولت مصدق بحث ملی شدن صنعت نفت بود.  

کرامتی ادامه داد: انگلیسی‌ها وقتی دیدند دست آنان از صنعت نفت ایران کوتاه شده، اقدام به توطئه کردند تا اینکه موفق به تغییر دولت مردمی مصدق شدند، که صرفأ به دلیل این بود که چشم طمع به نفت ایران داشتند.

امام‌جمعه گلپایگان گفت: رابطه آمریکا از ابتدا خنجر زدن به ملت ایران بود؛ پس از پیروزی انقلاب اسلامی خنجر زدن از پشت، به شمشیر بستن از رو تبدیل شد و تمام قد در برابر ملت ایران ایستادند، به جای احترام گذاشتن به انتخاب ملت ایران وارد فاز دشمنی شدند؛ اکنون نیز این دشمنی ادامه دارد، بیش از نیم قرن شرارت در پرونده آمریکا علیه ملت ایران دیده می‌شود.

وی بیان کرد: برخی سیاست‌بازان که حافظه تاریخی ضعیفی از جنایات آمریکا بر ملت ایران دارند،  هرزگاهی بحث صلح و سازش و مذاکره با آمریکا سر می‌دهند.

کرامتی با اشاره به مسأله سلمان رشدی، نویسنده کتاب آیات شیطانی، گفت: این اتفاق مهمی برای قدرت‌های غربی است، پس از انتشار این کتاب سلمان رشدی از حمایت مالی و امنیتی و رسانه‌ای گسترده‌ای در دنیا برخوردار بود؛ این حمایت‌ها به معنای اسلام‌ستیزی در دوران معاصر است اما با وجود تدابیر امنیتی شدید از سوی یک جوان مورد حمله قرار گرفت.

امام‌جمعه گلپایگان با اشاره به اینکه  پس از شهادت سردار سلیمانی برخی سیاست‌مداران آمریکایی به ویژه ترامپ نگران  امنیت خود هستند، گفت: حمله به سلمان رشدی، زنگ خطری برای دولتمردان غربی است که حامی آمریکا هستند.

وی با اشاره به ۳۱ مردادماه روز جهانی مساجد، گفت: در فرهنگ دینی توجه به مساجد به عنوان کانون حل و فصل معضلات تربیتی و اجتماعی و اقتصادی باید ممتاز دیده شود، حمایت دولت و مجلس از مساجد ضعیف بوده و قابل قبول نیست، باید به این شبکه اجتماعی توجه شود.

انتهای پیام/6307/ق/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه