فرهنگ مسؤولیت پذیری از نکات برجسته دولت سیزدهم است

خطیب نماز جمعه نایین با اشاره به اینکه دیگر از زبان رئیس‌جمهور و مدیران دولتی کلمات نمی‌شود، نمی‌گذارند و اختیار نداریم را نمی‌شنویم، گفت: فرهنگ مسؤولیت پذیر بودن از ویژگی‌های مهم دولت سیزدهم است.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از نایین، حجت‌الاسلام محمد مطهرخو، امام جمعه نایین ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با رئیس‌جمهور و اعضای دولت سیزدهم، گفت: سفارش رهبر معظم انقلاب در پرهیز از آفت غفلت و فراموشی حوادث بزرگ انقلاب، حاکی از این است که در هفته دولت به نصب چند بنر و افتتاح پروژه‌های عمرانی اکتفا نشود.

وی با تاکید بر اینکه در این ایام باید مسائل بزرگ کشور در ذهن مردم تداعی‌ و زنده بشود، بیان کرد: حیرت استکبار جهانی از عظمت انقلاب اسلامی و شکست آن‌ها در هر مسیری که برای ضربه زدن وارد می‌شوند، مطرح نبودن گزینه‌های روی میز و ناتوانی در مقابل عظمت ملت مقاوم و همیشه در صحنه ایران اسلامی و دروغ زورگویان جهانی در مورد دوستی با مردم ایران با وجود تحریم‌های دارویی و اجحافی که در حق مردم می‌کنند، از جمله موارد با اهمیتی است که باید برای مردم تبیین بشود.

مطهرخو اضافه کرد: مقایسه عملکرد دولت انقلابی و نیروهای جهادی با عملکرد دولت‌های قبلی، حضور پرشور مردم در تشییع سردار عزیز سلیمانی و تشییع آیت الله ناصری (ره) و جریان غدیر امسال از جمله اتفاقات پرمعنایی است که باید ماندگار بماند.

خطیب نماز جمعه نایین بیان توفیقات دولت سیزدهم کرد تصریح کرد: سرعت عمل و حضور در محل بعد از حوادث طبیعی به نشانه همدردی دولت با مردم که بارها اتفاق افتاده است، زدودن رقابت‌های منفی و مناقشه برانگیز بین قوای سه‌گانه که فقط خسارتش برای مردم بود و جوان گرایی دولت در عمل و در بدنه دولت، از توفیقات مهمی است که دشمن با کار رسانه‌ای میخواهد نادیده بگیرد.

وی ادامه داد: پرهیز از شرطی کردن کشور و خارج کردن جامعه از چشم انتظاری اینکه دیگران برای ما تصمیم بگیرند و فرهنگ مسؤولیت پذیر بودن این دولت در عمل وقتی که دیگر کلمات نمی‌گذارند، نمی‌شود و اختیارات نداریم را از زبان رییس جمهور و مدیران نمی‌شنویم، از ویژگی‌های مهم دولت سیزدهم است.

مطهرخو خاطر نشان کرد: پرهیز از کارهای نمایشی و عوام فریبی و انجام کارهای مخلصانه و جهادی، لزوم عمل به وعده‌ها، برنامه‌ریزی برای کارهای دولت به ویژه کارهای فرهنگی و تقویت ارتباط با خدا و توسل به اهل بیت از توصیه‌های حضرت آقا به دولتمردان و مدیران می‌باشد.

کنگره جهانی اربعین حرکت دینی و سیاسی علیه تفرقه در بین امت اسلامی

خطیب نماز جمعه نایین با اشاره به اینکه همایش بزرگ و کنگره جهانی اربعین روح و جان تازه‌ای به وحدت و همدلی بین امت‌های اسلامی می‌بخشد، اظهار کرد: امروزه بزرگترین رنج جامعه اسلامی تفرقه است، اما راهپیمایی اربعین مجموعه از جلوه‌های زیبای همزیستی مومنانه بدون تکلف و و روحیه تقابن و ایثار و مواسات و صف‌آرایی سیاسی و دیپلماتیک علیه جریان زر و زور و تزویر دنیاست که با زبان بی زبانی کار بزرگ سیاسی شعار جدایی دین از سیاست و اختلاف بین عرب و عجم، شیعه و سنی را خنثی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دست آمریکا و صهیونیست پشت جریانات سیاسی عراق برای اختلاف افکنی است، اظهار کرد: زائران حسینی و موکب‌داران باید خیلی دقت کنند که در این حرکت دینی و سیاسی کشور میزبان عراق است و این تداعی نشود برای آن‌ها که ایرانی‌ها می‌خواهند این حرکت را برای خود ثبت کنند.

مطهرخو افزود: زائران باید در کنگره اربعین فقط پرچم امام حسین (ع) را بلند کنند و از تقابل با جریانات تشیع انگلیسی خودداری کنند.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه