رفتار مسئولانه آموزش عالی در قتل خالقی، الگوی مجموعه مدیریت کشور قرار گیرد

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- سرپرست دانشگاه پیام‌نور، نوع رفتار مدیریتی حوزه آموزش عالی کشور و سایر نهادها در پی حادثه تلخ اخیر قتل امیرمحمد خالقی؛ دانشجوی دانشگاه تهران را خردمندانه توصیف کرد و گفت: این رفتار مدیریتی باید به عنوان یک الگو در سایر مجموعه‌های کشور مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه علمی آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، محمدامین ناجی روز یکشنبه پنجم اسفندماه در نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی منطقه یک کشور در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: هنگامی سخن از دانشگاه‌ می‌شود، نمی‌توان موضوع تکریم عالمان و دانشجویان را از هم تفکیک کرد چراکه حفظ کرامت انسان، وجه اشتراک آنهاست.

وی اساتید و عالمان و دانشجویان را جزء منتخبان جامعه دانست و افزود: تکریم این قشر باعث می‌شود تا موضوع کرامت انسان در همه طبقات اجتماعی مورد توجه قرار گیرد. اگرچه به گروه فاضلان و اندیشمندان کم‌لطفی می‌شود اما سایر طبقات و گروه‌های اجتماعی نیز دچار چنین نقصانی خواهند شد و احساس عزت نفس و بزرگی خود را کاهش‌یافته می‌بینند.

سرپرست دانشگاه پیام نور به رویداد تاسف‌بار اخیر قتل امیر محمد خالقی اشاره کرد و گفت: حادثه تلخ و سنگینی بود که مجموعه آموزش عالی و مجموعه کشور را دچار نگرانی کرد اما مدیریت شایسته دانشگاه تهران و در سطح آموزش عالی کشور گویای آن بود که در عین سختی حادثه، جامعه ما نشان داد که جامعه‌ای عقلانی در عین حال عاطفی و منطبق بر شرایط قانونی است و هنگامی احساس کرد که مجموعه مدیران کشور در سطوح عالی و میانی، پای کار این حادثه هستند و موضوع را در درون جستجو و مورد کاوش قرار دادند، آرام شد و احساس کرد که همه به دنبال حل مساله هستند.

رفتار مسئولانه آموزش عالی در قتل خالقی، الگوی مجموعه مدیریت کشور قرار گیرد

ناجی دانشگاهیان را الگوهای بزرگی دانست و گفت که این رفتار خردمندانه مجموعه آموزشی کشور در برخورد و مواجهه با این حادثه و همگامی سایر اجزا گویای این بود که به دنبال حفظ کرامت انسانی، حفظ کرامت عالم و دانشجو هستیم.

وی در جمع‌بندی این بخش اظهار کرد: نکته بسیار قابل دقت و قابل احترام این است که وزیر علوم و مجموعه وزارتخانه در برخورد با این موضوع به شکل جدی و به خوبی عمل کردند و سایر وزارتخانه‌های مرتبط هم کم نگذاشتند.

ناجی گفت: ما در دانشگاه پیام نور انعطاف و هماهنگی با دانشجو را تجربه و تلاش کردیم که این هم می‌تواند در یافتن نیازهای امروز دانشجو به عنوان یک الگو مطرح شود که آموزش را در اوج قرار داد و حفظ و در عین حال شرایط را هم تسهیل کرد، این تسهیل‌گری از جمله داد و ستدهای رایج علمی بین نظام آموزش باز و نظام آموزش سنتی است که می‌تواند استمرار یابد.

سرپرست دانشگاه پیام نور افزود: ما در مجموعه آموزش عالی، ماموریت‌های آموزشی، پژوهشی، فناوری و اجتماعی را داریم اما در دانشگاه پیام نور، اولویت پیشین بر حوزه آموزش و اولویت اخیر بر پژوهش و اولویت کنونی بر حوزه اجتماعی است که گمان می‌کنم با تکیه بر این سه محور و محور چهارم که حوزه فناوری بوده، می‌توانیم با حفظ اصول خود در آموزش باز شاهد یک همکاری مطلوب در نظام‌های آموزش عالی و زیر نظام‌ها با یکدیگر باشیم.

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه