ضرورت ورود تیم توانبخشی در مدارس ابتدایی/شیوع ۶ درصدی اختلالات یادگیری در کودکان

تهران- آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد- رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به شیوع ۶ درصدی اختلالات یادگیری در کودکان و تاکید بر ضرورت ورود تیم توانبخشی در مهدهای کودک و مدارس ابتدایی، گفت: دسترسی عادلانه به خدمات توانبخشی برای کودکانی که دچار اختلالات یادگیری، جسمی و حرکتی هستند از طریق پوشش بیمه‌ای ضروری است.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد، سید علی حسینی روز یکشنبه در یک نشست خبری که در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، افزود: بسیاری از اختلالات یادگیری در دوره پیش دبستانی و مقاطع اول و دوم ابتدایی شناسایی می‌شوند و ورود تیم توانبخشی در این مدارس کمک فراوانی به تشخیص و درمان به موقع می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین می‌توانیم با آموزش به معلمان در تعامل با حوزه توانبخشی بیشترین کمک را برای کودکان دچار اختلالات یادگیری در کلاس درس داشته باشیم.

حسینی اظهار کرد: اختلالات یادگیری طیفی از مشکلات در کودکان است که در سال‌های اول بعد از تولد شناخته نمی‌شود و در زمان پیش دبستانی یا پایه‌های اول و دوم دبستان بروز می‌یابد که به انجام خدمات توانبخشی تخصصی نیاز است.

حسینی تصریح کرد: همچنین برخی از اختلالات مانند اتیسم یا فلج مغزی به وسیله گروه پزشکی متخصص شناسایی می‌شوند و با مداخلات بهنگام توانبخشی متشکل از گروههای پزشکی متخصصان اطفال با گرایش های تخصصی مغز و اعصاب روانپزشکی می توان به تشخیص و درمان دارویی کمک کرد.

ادامه دارد...

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه