احداث هتل و بیمارستان در گنبدکاووس نیازمند اصلاح قوانین میراث فرهنگی است

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان گفت: گنبدکاووس نیاز به هتل و بیمارستان دارد و برای احداث این دو مجموعه در این شهرستان نیاز به اصلاح و تسریع قوانین در حوزه میراث فرهنگی داریم.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گنبدکاووس، محمد جواد ساوری در مراسم رونمایی از تصحیح محراب امامزاده یحیی بن زید(ع) و غبارروبی ضریح این امامزاده اظهار کرد: در گنبدکاووس با دو مشکل عدم هتل مناسب و بیمارستان مجهز و ۴۰۰ تختخوابی مواجه هستیم و سالها است که این دومشکل برطرف نشده است.چند زمین برای احداث این دو مجموعه در نظر گرفته شده اما قوانین میراث فرهنگی مانع از احداث این دو مجموعه شده است.

وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس به ویژه نماینده مجلس شهرستان گنبدکاووس باید پیگیر به روز رسانی قوانین باشد.ما‌نیاز به تصویب قوانین نداشته بلکه باید قوانین به ویژه در حوزه میراث فرهنگی اصلاح و تسریع شود.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: جوانان طلایه داران گام دوم انقلاب بوده و باید از این ظرفیت در جایگاه های مسئولیتی استفاده شود‌.

وی ادامه داد: گنبدکاووس اصلی ترین پایگاه تمدن و تاریخ استان گلستان به دلیل وجود شهرتاریخی جرجان و دیوار تاریخی جرجان است اما متاسفانه در طول سالهای گذشته ترک فعل مدیران حوزه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان این حوزه مغفول مانده است.

ساوری گفت: محراب امامزاده یحیی بن‌زید(ع) در سال ۹۷ ثبت آثار ملی کشور شده اما با توجه به اینکه در نگارش شناسنامه آن اشتباهاتی رخ داده بود این اشتباهات اصلاح و امروز رونمایی شد.

 

 

وی بیان کرد: در اوائل قرن ششم هجری  در دوره ایلخانی کتیبه این محراب به خط ثلث از قران کریم سوره بقره ایه ۲۵۵ (ایه الکرسی) به شیوه گچ بری نگارش شده است.

در این مراسم به مناسبت سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) ضریح مطهر امامزاده یحیی بن زید(ع) غبارروبی شد.

پایان پیام/۸۳۰۲۱

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه