برای پیشرفت گلستان هم قسم شده ایم

استاندار گلستان گفت: اقدامات اجرایی شده در گلستان در مدیریت اغتشاشات می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای کل کشور باشد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از گرگان، علی‌محمد زنگانه عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار کرد: خدا را شاکریم که مردم شریف استان گلستان به مدد پروردگار و دعای ۴ هزار شهید استان گلستان دوران سخت را در دو ماه گذشته با صبوری، بصیرت و هوشمندی پشت سر گذاشتند.

وی ادامه داد: ما در دو ماه گذشته با درایت نیروهای انتظامی و امنیتی و گذشت و ایثار و با دستان خالی شاهد کمترین مشکل در ناآرامی‌های اخیر در استان گلستان بوده‌ایم.

استاندار گلستان با گرامیداشت هفته بسیج، ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار و همچنین روز نیروی دریایی، خاطرنشان کرد: استان گلستان با وجود اینکه دارای مواهب الهی مختلف است اما جزء پنج استان آخر از نظر سرانه تولید و نصف میانگین کشور است.

زنگانه بیان کرد: ما امروز درگیر عقب ماندگی شدید زیرساختی در گلستان هستیم که دیگر استان‌ها ۲۰ سال پیش با آن درگیر بوده و آن را حل کردند.

وی افزود: ما درگیر خشک شدن خلیج گرگان هستیم که اگر آن را نجات دهیم گلستان و دیگر استان‌های همسایه را مورد تهدید بسیار جدی قرار خواهد کرد.

استاندار گلستان گفت: ما سالانه ۲۰ میلیون مسافر در استان داریم که در استان اقامت ندارند و حتی در عرصه صنعت نیز پیشرفت قابل توجهی نداشته‌ایم.

زنگانه افزود: در جمعیت روستایی که نیمی از جمعیت استان را شامل می‌شود نزدیک به ۷۰ درصد این جمعیت جزء پنج دهک کمتر برخوردار هستند.

وی بیان کرد: ما در افق ۱۴۰۴ می‌خواهیم سرانه تولید استان گلستان را به میانگین کشوری برسیم و برای رسیدن به آن هم قسم شده‌ایم.

زنگانه با اشاره به اغتشاشات اخیر گفت: اغتشاشات اخیر در استان گلستان با همدلی و درایت و هوشیاری نیروهای انتظامی و امنیتی و قوه قضاییه با کمترین تلفات و مشکل سپری شد.

وی افزود: اقدامات اجرایی شده در گلستان می‌تواند الگوی بسیار خوبی برای کل کشور باشد.

انتهای پیام/۸۳۰۰۴

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه