نشست خبری

اتحادیه کفاشان تبریز بر توسعه آموزش تخصصی، تقویت گردشگری صنعتی و صیانت از بازار تاریخی تأکید کرد

در نشست خبری اتحادیه کفاشان تبریز، حسین منافی رئیس هیأت مدیره و حامد آقازاده عضو هیأت مدیره این اتحادیه، بر سه محور اصلی فعالیت‌های جدید شامل تربیت نیروی ماهر از طریق تأسیس هنرستان صنعت کفش، برنامه‌ریزی برای توسعه گردشگری صنعتی کفش تبریز و صیانت از هویت تاریخی بازار جهانی تبریز تأکید کردند.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد از تبریز، در نشست خبری برگزارشده با حضور اصحاب رسانه،حسین منافی رئیس هیأت مدیره اتحادیه با تشریح عملکرد اخیر مجموعه اظهار داشت:«در راستای ارتقای سطح دانش مدیران واحدهای صنفی و صنعتی، کارگاه‌های آموزشی تخصصی با همکاری سازمان مدیریت صنعتی استان برگزار شد و همچنین همایش اصول غرفه‌داری مؤثر در فروش با حضور بیش از 250 نفر از فعالان صنف، با استقبال گسترده برگزار گردید.»

وی افزود: «با هدف رفع کمبود نیروی ماهر در صنعت کفش، هنرستان تخصصی صنعت کفش تبریز با همکاری استانداری، آموزش و پرورش استان و سازمان فنی و حرفه‌ای تأسیس شده و از مهرماه 1405 فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.»

رئیس اتحادیه کفاشان تبریز در ادامه با اشاره به طرح گازکشی در بازار تاریخی تبریز، این اقدام را تهدیدی برای هویت فرهنگی و ثبت جهانی بازار دانست و گفت:

«بازار تبریز صرفاً محل کسب‌وکار نیست، بلکه نماد تاریخ و فرهنگ این شهر است. اتحادیه کفاشان آمادگی دارد با همکاری دستگاه‌های مسئول، راهکارهای جایگزین تأمین گرمایش را بررسی کند، اما حفظ میراث فرهنگی را اولویت می‌داند.»

در ادامه این نشست، حامد آقازاده عضو هیأت مدیره اتحادیه با اشاره به رویکرد جدید در تعامل رسانه‌ای و بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری صنعتی گفت:

«کفش تبریز به‌عنوان یک برند ملی و سوغات اصیل ایرانی شناخته می‌شود و در همین راستا، اتحادیه ایجاد موزه دائمی کفش تبریز را به‌عنوان مطالبه صنف دنبال می‌کند تا این میراث صنعتی ارزشمند به‌صورت شایسته معرفی و حفظ شود.»

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه