مسافران مراقب سامانه بارشی جدید و لغزندگی جاده‌ها باشند

طبق اطلاعیه شماره ۶ ستاد خدمات نوروزی هلال‌احمر همراه با ورود موج بارشی جدید به کشور، تا روز جمعه(۱۱ فروردین ماه) به دلیل لغزنده شدن سطح جاده‌ها در بسیاری از مناطق احتمال بروز تصادفات ناشی از حوادث جوی وجود دارد.

به گزارش آژانس خبری کارآفرینان اقتصاد ؛ اطلاعیه شماره ۶ ستاد خدمات نوروزی هلال‌احمر به شرح زیر است: طبق آخرین گزارش‌ها از مرکز کنترل و هماهنگی عملیات اضطراری هلال‌احمر، در ۱۲ روز از اجرای طرح امداد نوروزی در سطح جاده‌های کشور، از جمع دو هزار و ۳۹ ماموریت امدادی که با حضور امدادگران هلال‌احمر پوشش داده شده، یک هزار و ۸۱ مورد مربوط به سوانح ترافیکی بوده است. همچنین با تلاش امدادگران، ۲۵۱ مصدوم که در خودروهای تصادفی گیر افتاده بودند، رهاسازی شدند.

در بخش دیگر این اطلاعیه آمده است: بیشترین عملیات امداد و نجات نیز در استان‌های مازندران با ١٢٣ مورد، اصفهان با ١١٨ مورد و فارس با ١٠٩ مورد انجام شده است.

در بخش دیگر اطلاعیه آمده است: طبق برآوردهای انجام شده در ۱۲ روز گذشته، بیشترین تصادفات در ساعات ۱۷ تا ۱۹ (۵ تا ۷ عصر) رخ داده و بیشترین عملیات‌های امداد جاده‌ای هلال‌احمر در این ساعات رقم خورده است.

همچنین، در بخش دیگر آمده است: حدود ۳۸ هزار نفر در مدت اجرای طرح‌های نوروزی، از خدمات امدادی هلال‌احمر در حوادث مختلف که بیشترین آنها تصادفات جاده‌ای بوده، استفاده کرده‌اند.براساس تحلیل‌های انجام شده در عملیات‌های امداد نوروزی هلال‌احمر در جاده‌ها، محورهای شرقی کشور (مازندران، گلستان، خراسان شمالی و رضوی) دارای بیشترین مصدومان جاده‌ای انتقال یافته به مراکز درمانی بوده‌اند.

این اطلاعیه تاکید می کند: با توجه به ورود موج بارشی جدید به کشور و لغزنده شدن سطح جاده‌ها در بسیاری از مناطق کشور از امروز ششم فروردین تا جمعه ۱۱ فروردین ماه و احتمال بروز تصادفات ناشی از حوادث جوی، رعایت نکات ایمنی زیر به مسافران نوروزی توصیه می‌شود.

در صورت بارش باران به دلیل لغزنده شدن جاده‌ها، سرعت خودروی خود را کاهش دهید و با سرعت مطمئنه برانید.تیغه‌های برق پاک کن خودرو را از نظر ظاهری و مکانیکی بررسی کنید. ممکن است بدنه تیغه‌ها از نظر ظاهری سالم باشند ولی بخش پلاستیکی آنها کارایی و کیفیت لازم را نداشته باشند.قبل از رانندگی در جاده از تمیز بودن شیشه‌های خودرو و آینه‌ها و سالم بودن برف پاک کن‌ها و چراغ‌های جلو عقب و چراغ ترمز مطمئن شوید.

گفتنی است ۶۹ هزار امداگر و جوان هلال احمر در ۲ هزار پایگاه در اقصی نقاط کشور بصورت ۲۴ ساعته آماده امدادرسانی به مسافران نوروزی هستند و هموطنان عزیز در صورت نیاز به هرگونه کمک نیز می‌توانند به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.

شماره تلفن امداد ونجات هلال احمر ۱۱۲ در هر ساعت از شبانه روز، آماده امداد و نجات افراد حادثه دیده است.

پایان پیام/

دیدگاه خود را بیان کنید

0 دیدگاه